PC verhuist/geen internet meer!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Ik heb van het weekend mijn broer helpen verhuizen omdat de benedenverdieping leeg moest.

Ik heb zelf de pc verhuist naar de zolderkamer en opnieuw weer opgezet.

Nu was er op die kamer reeds een werkende tv-aansluiting dus ik dacht opnieuw aansluiten en ......jammer.

De aansluiting was als volgt:

Beneden een standaard aansluiting voor radio en tv.
Op die aansluiting is door chello een doosje geplaatst waarop reeds één kabel vast is aangesloten die loopt naar het modem. De 2 andere aansluitpunten is voor de radio en de tv.

Ik heb op zolder de kabel (die aan de tv was gekoppeld) aangesloten op de stekker die in de woonkamer in de vaste aansluiting werd gedaan.

Als ik nu de pc opstart heb ik echter geen internet!!
Als ik de tv weer aansluit op die kabel dan werkt de tv gewoon dus de kabel werkt op zich goed.

Weet iemand wat de oorzaak kan zijn??

Mischien de lengte van de kabel (10meter)?

Op het modem (COM21) is het meest linkse lichtje groen en de 2e knippert oranje.

BVD

Wim

als je nu een langere utp kabel die in je kabelmodem zit koopt, en je sluit hem rechtstreeks aan op je netwerkkaart in je computer ( die verplaatst is naar zolder ) moet het geen probleem zijn!?

conclusie: je moet gewoon een langere kabel kopen en de stekker die je nu op de vaste aansluiting hebt gedaan???...........daar snap ik even niks van?

De verbinding tussen modem en wandcontactdoos is niet goed. Je had niet aan die kabel moeten zitten. Je had een UTP kabel vanaf het modem naar de nieuwe plek van de PC moeten leggen. Wat je nu met die kabel tussen modem en wandcontactdoos hebt gedaan is me nog niet geheel duidelijk.

Ik ben waarschijnlijk niet duidelijk dus nog een poging.

Zoals iedereen heeft hij ook een vast aansluitpunt in huis voor radio en tv.

De monteur van chello heeft de stekker van de tv-aansluiting in de muur eruit getrokken en daarvoor in de plaats een witte stekker er ingestoken. Aan de nieuwe stekker zitten 3 uitvoerpunten (1 x tv, 1 x radio en 1 x voor de pc). Deze laatste is een kabel die naar het modem loopt. Vanuit het modem loopt er dan een kabel naar de pc.

Het enige wat ik gedaan heb is die witte stekker (van chello) uit het vaste aansluitpunt in de woonkamer gehaalt. Omdat er op zolder ook tv gekeken moest worden is er in het verleden een kabel naar de zolder getrokken. Deze kabel heb ik nu rechtstreeks in het vaste aansluitpunt in de woonkamer gedaan zodat er boven een signaal kon komen.

Daarna heb ik de kabel uit de tv op zolder gehaald en deze rechtstreeks aangesloten op de witte stekker van chello gestopt zodat het lijkt alsof het vaste aansluitpunt verlegd is naar boven.

Ik hoop dat het nu duidelijker is.

Dat moet je dus niet doen. Je moet het chello aansluitpunt op z'n plaats laten zitten. En om boven internet te krijgen een UTP kabel van het modem naar boven leggen.

Om TV boven te krijgen kun je het beste een spitter gebruiken van beneden af. Of gebruik maken van een tuner (bijvoorbeeld videorecorder) en draadloos zend/ontvangst systeem.

Die kabel met van de plastic stekkertjes die vanuit het modem naar de pc loopt, is dat een utp kabel?

Het probleem is ook dat men beneden gaat verbouwen dus alles beneden laten kan niet.

Ter aanvulling: misschien kun je iemand van chello laten komen om de boel te verleggen ( dit omdat het je zelf niet lukt ) om verdere problemen te voorkomen!?

De UTP kabel is idd. de kabel met de plastic stekkertjes.

Je zou het modem wel kunnen verplaatsen zolang je de juiste kabel manier van kabel aansluiten maar houdt.

Ik denkt niet dat het de bedoeling is om alles definitief te verleggen omdat als hij klaar is met de verbouwing alles weer naar beneden gaat.

Wat ik alleen nog steeds niet begrijp (je hebt waarschijnlijk al gemerkt dat ik niet technisch ben) is dat door het simpel VERLENGEN van de tvkabel in de kamer naar de zolder er ineens een andere situatie zou ontstaan.

Is er nog een speciale utp kabel nodig of kunnen we gewoon vragen om een "utpkabel"?

Alvast bedankt voor de reacties.

Wim

Nog even reagerend op RGTMO:

Volgens mij heb ik niets veranderd aan de manier van aansluiten alleen dat die witte stekker van chello, die dus op dat vaste aansluitpunt in de kamer werd geprikt nu op het uiteinde van de kabel op zolder is gedaan. Die tvkabel zit dus beneden in het aansluitpunt van de tv en boven aan die witte stekker. Vanuit die witte stekker loopt er dan een witte korte kabel naar het modem en vanuit het modem die utp kabel naar de pc.

Ga naar de winkel en neem je utpkabel ( die van kabelmodem naar computer mee, en laat daar gewoon een langere maken. Misschien heb je nu cat 3, maar dan zeg je dat je het liefste een cat 5 wilt hebben.

Daarna alles laten zoals het was en alleen de utpkabel ( de nieuwe dus ) aansluiten naar zolder toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan