pc verprutst

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Ik ben aan een oude pc aan het experimenteren maar het lukt niet goed.ik had een oudere HD uit een andere pc gehaald en ook andere cd-rom en dvd drive.de idee kabels en stroomkabels waren dus allen los.nu heb ik een idee kabel aan de hd gedaan en van stroom voorzien natuurlijk.de cd-drive en dvd)drive heb ik gewoon nog niet aangesloten. als ik de pc opstart gaat normaal het scherm vanzelf aan maar nu gebeurd er helemaal niets.ik heb al geprobeerd om de jumpertjes op de HD te verplaatsen maar niets helpt.
hoe kan ik hieraan best beginnen? Ik ben zeker dat de HD werkt omdat ik deze heb getest op een andere pc.
Voor mij is dit allemaal nog nieuw en wil hier een beetje van leren begrijp je.hoe kan ik het scherm doen opstarten?moet er daarvoor een hd aanwezig zijn?volgens mij wel. het moederbord is denk ik met aparte videokaart. voordien heeft alles perfect gewerkt dus de videokaart is volgens mij ok. ik heb alle stekkertjes nagekeken en er zitten er geen los.wie kan mij op weg helpen? zal niet gemakkelijk worden denk ik. de idee kabels die niet verbonden zijn met de cd-rom en dvd-drive mogen die gewoon aangesloten blijven op het moederbord?alvast bedankt voor de hulp

heb je ide kabel wel goed om aan gesloten dus rode draad op pootje 1?????

Als je een aparte videokaart hebt, moet je het scherm aansluiten op de aansluiting van de videokaart, niet die van het moederbord.

wat bedoel je met ide kabel goed aangesloten?rode draad op pootje1 versta ik niet.je kan de ide kabel toch maar op 1 manier in de hd steken denk ik. het scherm is inderdaad aangesloten op de externe videokaart(de aansluiting zit dan horizontaal onder het moederbord he)hoe weet ik hoe ik de jumper moet plaatsen op de HD? er zijn 4 mogelijkheden.als ik dit verkeerd doe is het dan normaal dat het scherm niet opstart?

Je scherm moet het sowieso doen en de BIOS vertonen voordat die overgaat op HDD.
Wat voor kabel gebruik je, en probeer een andere kabel/aansluiting?

ik heb het volgende gedaan: allebei de ide kabels verwijderd van het moederbord.pc opgestart maar het scherm werkt niet.op het scherm krijg ik de melding:monitor is working check you pc and kabel. de kabel is vast aan de monitor en als ik deze aansluit op de pc waar ik nu mee verstuur werkt deze perfect dus probleem zal dan wel niet aan de kabel liggen zeker.
zou het probleem kunnen liggen bij de voeding die in de pc zit?als ik deze opstart in de situatie hier uitgelegd,en ik druk dan de knop in om de pc op te starten, zou deze normaal moeten afsluiten als ik hem enkele seconden inhoud.dit gebeurd echter niet en ik moet dus de stekker er vanachter uithalen om de pc te kunnen uitschakelen.wie kan mij nog tios geven wat ik kan doen.

Nog over dat scherm, het zou kunnen dat je aparrte videokaart defect is. Probeer het eens om je videokaart eruit te halen en de monitor aan te sluiten op de aansluiting van je moederbord?

daar ben ik niet meer mee.Als ik de videokaart verwijder van het moederbord, hoe sluit ik dan het scherm aan op het moederbord?is dit binnen in de pc? aan de buitenkant van de pc vanachter zie ik op het moederbord geen aansluiting voor die blauwe kabel van mijn scherm.dit is een blauwe stekker met 3rijen van 5 pinnetjes.de videokaart zit in een lange sleuf op het moederbord he. aan de achterkant van de pc zie ik enkel 2 mannelijke aansluitingen met 9 pinnetje(één rij van 5 en één rij van 4) hoe verbind ik dan mijn scherm met het moederbord?

Dus je wilt nu zeggen dat je moederbord geen VGA-aansluiting heeft?
Foto: 300px-SVGA_port.jpg VGA-aansluiting

de aansluiting zoals op de foto zit enkel op de grafische kaart die onder het moederbord zit. naast die aansluiting heb ik ook een s-video aansluiting en daarnaast een witte aansluiting eveneens voor een beeldscherm(3 rijen van 7 gaatjes) daar had ik geprobeerd om mijn lcd scherm van deze pc aan te hangen maar ook deze doet het niet.Kan me moeilijk voorstellen dat de grafische kaart het plots begeven heeft. voor ik met de werkzaamheden starte werkte alles perfect.ik zelf ben radeloos en weet niet meer waar te zoeken.Ik ken er dus blijkbaar niet voldoende van en zal er iemand anders moeten bijhalen denk ik.

nog even dit melden.de grafische kaart zit dus niet onder het moederbord maar op het moederbord.als je de pc aan de achterkant bekijkt zit de kaart onder de andere aansluitingen. je hebt dus een verticaal rooster waar alle aansluitingen zoals geluid,muis usb etc.. en daaronder horizontaal zit dus die volgens mij externe grafische kaart.

probleem bijna opgelost.Het was dus toch de grafische kaart die stuk was. ik heb er ééntje uit een andere pc ingestoken en nu start alles op.PC start nu op vanaf de HD. DVD en DVD-RW zijn beide in orde. Nu nog geluid bekomen.zal wel een driver zijn denk ik. volgens mij is het een moederbord met sound on board. type is packard bell-imedia5110 en ik denk dat ik volgende driver nodig heb:Realtek High Definition Audio 1.34
nu hopen dat deze werkt met windows7 zal morgen eens proberen maar nu moet ik naar mijn werk vertrekken. ik laat het zeker weten.

Ik heb vandaag gewoon verbinding gemaakt met internet en zo de drivers kunnen updaten via stuurprogramma bijwerken.
PC draait dus nu zoals nieuw. Toch weer wat bijgeleerd.allen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan