Pc Versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

AyiciQ

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2007
Hey
Kan iemand mij helpen, met mijn pc versnellen?
Want ik had vroeger 1.8 ghz, maar op een dag viel de electrischiteit tijd uit, dus mijn pc stond aan, daarna werd met mijn moederbord verbrand, moest ik nieuwe gaan halen, dus ik heb een nieuwe moederbord gehaalt. Ik heb nu Asrock K7VT4A Pro. Die verkoper zei tegen mij :''Dat ik mijn pc 2.0 GHZ kon maken.'' Maar ik probeer dat al 1 jaar te proberen het lukt me niet. Ik hoop dat jullie mij helpen :( want ik kan geen spelletjes meer spelen.

Hey
Kan iemand mij helpen, met mijn pc versnellen?
Want ik had vroeger 1.8 ghz, maar op een dag viel de electrischiteit tijd uit, dus mijn pc stond aan, daarna werd met mijn moederbord verbrand, moest ik nieuwe gaan halen, dus ik heb een nieuwe moederbord gehaalt. Ik heb nu Asrock K7VT4A Pro. Die verkoper zei tegen mij :''Dat ik mijn pc 2.0 GHZ kon maken.'' Maar ik probeer dat al 1 jaar te proberen het lukt me niet. Ik hoop dat jullie mij helpen :( want ik kan geen spelletjes meer spelen.

je pc 2.0 maken??

je bedoelt je processor?

of wat bedoel je?

ik wil mijn pc 2.0 ghz maken, zodat ik weer games kan spelen.

Overclocken betekent niet automatisch dat je alle spelletjes weer kunt spelen.

Je kunt je processor sneller maken door de Front SideBus te verhogen, dit kun je doen via de BIOS. Toch wordt je systeem hierdoor instabieler en bestaat de kans dat hij dus niet meer op wil starten. Als hij niet meer opstart kun je de FSB weer verlagen dacht ik zodat hij wel weer opstart...

Een AMD athlon 1800+ draait niet op 1,8 Ghz volgens mij...

edit: Draait op 1,53Ghz bron

Laatst bewerkt:
Jah, dat weet ik maar als ik het beetje te hoog zet komt er blauwe scherm.

Dat is dus een teken dat je processor het niet aankan en het systeem instabiel is geworden...

Maar van 1,53 naar 2,0 Ghz overclocken kan ook niet zonder slag en stoot goed gaan...

Kan ik het niet van 1.1 GHZ naar 1.5 GHZ doen ?? want vroeger lukte dat maar nu niet meer . Ik had ergens gelezen dat voltage omhoog moest.

Als je de jumpers om je moederbord goed hebt gezet, op een FSB van 266mHz, draait de processor goed, op 1530mHz.

Het zal wel een AMD Athlon XP Palomino zijn, die kun je echt niet overclocken, waar waarom zou je ook, de meeste games kun je er gewoon mee spelen.

Overigens zijn de vragen, op z'n zachts gezegt, erg vaag.

Kan ik het niet van 1.1 GHZ naar 1.5 GHZ doen ?? want vroeger lukte dat maar nu niet meer . Ik had ergens gelezen dat voltage omhoog moest.

tja je kunt van alles proberen tot te laat is

poefffffffff

tip als je niet weet of kunt blijf eraf!!

Hoi !

Tja, als die Athlon XP misschien 100 Mh hoger loopt spelen je spellen echt niet beter, alleen je systeem wordt onstabieler !

Een Palomino is alleen significant over te klokken door 'm te unlocken, maar da's meer iets voor ervaren PC-freaks die er niet wakker van liggen als ze een processor verzieken, omdat er toch nog een paar andere PC's tot hun beschikking staan.

Ii heb in vroeger jaren wel es leuke resultaten bereikt, maar er ook een paar verziekt, dus niet aan beginnen.

Zie de link van @L.P. voor de juiste FSB-instelling.

Greetz,

Harry.

je kan de fsb zonder de voltage te veranderen 15 omhoog zetten zonder dat het fout gaat (heb ik nu ook) de enige gevolgen zijn dat je pc iets warmer word en je fan harder gaat draaien (harder geluid dus)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan