Pc versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark N

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
hoi, ik speel veel games, en ben een nogal 'veeleisende ' gebruiker, dus weten julie tweaks waardoor mijn systeem kan worden verbeterd, software mag ook... het liefst goede, bekende, en effectiefe tweaks, voor gamen, internetten en dat soort dingen, ik gebruik ie7, skype, msn, een aantal games, comodo, SUPERanitispyware, en avira, k heb 1024 mb ram, en 120 gb vrij 140 .... help me!

[edit] mijn specs zijn: 1024 MB ram, NVIDIA GeForce 6100 nForce 405,
AMD Semron #400+, Vista x32 SP1!

Laatst bewerkt:
Er zijn talloze van die programma's maar om nou te zeggen dat er veel resultaat mee wordt behaald nee. Het eerste wat je nu al kan doen is je Ram geheugen uitbreiden want 1024 is matig tegenwoordig. Ik zou het minimaal verdubbelen naar 2048.

ok, dat zal ik in mijn achterhoofd houden, maar zijn er verder nog tweak(software)s waremee mijn vista verbeterd kan worden? het liefst gratis!:thumb:

Zoals ik al zei en waar ik van overtuigd ben, deze proggies heben nauwelijks resultaat. Enne.....1024 MB voor Vista is echt veel te weinig !! Eerst daar maar wat aan doen voordat je verder gaat kijken.

ok, als ik nou egt een grote update van mijn hardware ga doen, wat zal ik dan nog meer vervangen/ upgraden?
RAM in ieder geval?
en hoeveel gaat dat kosten? als ik nou bijv. naar 4 GB RAM update?

4 GB heeft geen zin als je 32 Bits Vista hebt.
Ik weet niet wat er nu in het systeem zit dus kan ik je niet verder helpen....

• maak er 2 GB werkgeheugen van.
  • maak ruimte vrij op je harde schijf..een harde schijf gaat inleveren op z'n performance vanaf 75-80% bezette schijfruimte.
  • zit je achter een eigen router met firewall? Verwijder dan je comodo firewall en zet de windows firewall maar weer aan...moet je wellicht wat meer zelf bijhouden, maar het belast de boel een stuk minder.

Overigens maakt het voor je internetten niet zoveel uit, Dat staat of valt met de snelheid van de biedende server. Gaat het je om grote downloads dan heb je wellicht meer last van een verbinding met een beperkte bandbreedte...daarvoor moet je bij je provider zijn.

En voor gamen is een grote bandbreedte altijd leuk...maar je grafische kwaliteiten downgraden?! Da's niet leuk bij gamen....tijd voor een betere videokaart?

BTW, srry, ik bedoelde 120 vrij van de 140, typfoutje :P en met visuele prestaties verminderen, bedoelde ik windows aero uitzetten e.d.

Laatst bewerkt:
Oja, helpt readyboost ook een beetje, heel veel, of niet?
Dat heb ik nog meer gevonden: auslogics registry defrag, helpte ENORM veel!

Daarbij komt ook nog dat een Sempron een langzame budget-processor is, dus sneller dan dat wordt je pc nooit!

oke, op verschillende website's staat dat het helpt, dus ik dacht dat dat wat zou kunnen uithalen, maar dat niet

Zowel je processor, je geheugen als je videokaart zijn matig tot zwak, dat is het probleem.
Dat los je niet op met upgraden van een onderdeel, de ketting blijft zo sterk als de zwakste schakel...

ok, k hoef geen ultieme supersnelle 20 sec opstart snelheidsmonster hoor, daarom hoef ik er geen geld aan uit te geven, misg ff wat ram, maar niet veel, hij loopt trouwes wel goed nu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan