PC versnellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RubenS1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jun 2012
Hallo,
Ik wil graag mijn pc versnellen, zodat deze natuurlijk wat sneller word,
maar ook dat ik toch meer games kan spelen, zonder al te veel problemen te hebben.
Ik speel op dit moment Hearts of Iron 3 en World of Warcraft.
als ik bij canyourunit, Hearts of Iron 3 Semper fi test, krijg ik de volgende mededelingen wat ik zou moeten verbeteren.

You Have: / Recommended
CPU / Intel Pentium 4 2.4 GHz or AMD Athlon 3500
Intel(R) Pentium(R) Dual CPU E2200
@ 2.2 GHz (minimum gered)

CPU Speed
2.2 GHz Performance Rated at 3.30 / 2.4 GHz
(minimum gered)

Ram
1.8 GB / 2 GB
(minimum niet gehaald)

OS
Microsoft WIndows 7 Ultimate Edition / Windows 2000-XP-Vista
(build 7600), 32-bit
(meer dan voldoende)

Video Card
Geforce 7100 / nForce 630i / NVidia Geforce 8000+ or ATI Radeon X1900+
Video RAM= 889,6 MB / Video RAM = 256 MB
Hardware T&L = Yes / Hardware T&L = Yes
Pixel Shader version = 3.0 / Pixel Shader version = 3.0
Vertex Shader version = 3.0 / Vertex Shader version = 3.0
(minimum niet gehaald)

DirectX version
11.0 / 9.0c
(gehaald)

Sound Card
High Definition Audio-Apparaat / Yes
(Gehaald)

Free Disk Space
11.5 GB / 2 GB
(gehaald)

Ik heb de volgende Specificaties voor mijn PC:
Windows 7 Pliek
Intel Premium Dual Core
2GB DDR Memory
250 GB diskspace
Nvidea GeForce 7100

Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen met hoe ik mijn PC kan versnellen en of ik nieuwe onderdelen moet kopen (onder 100 euro) of dat het slimmer is om een compleet nieuwe pc te kopen.

Zodra jullie meer info nodig hebben, vraag dan even wat en hoe ik deze kan vinden.
Met Vriendelijke Groet en alvast bedankt,
Ruben

Laatst bewerkt:
hoeveel watt is je voeding, want anders zou je eventueel nog een betere videokaart kunnen kopen.

Kijk is bij de fabricant van je moederbord tot hoeveel ram hij kan.
Dan kan je mischien je ram ook upgraden (512mb zou al veel doen)
videokaart is idd je slechtste troef. Voor zo een kaart van 1gb moet je rond de 70 Eur denken.

gr,
Maxim

Een videokaart hoeft niet per se 1GB werkgeheugen te hebben, maar de GPU kloksnelheid moet wel wat sneller zijn.
Dat is waarom je het minimum niet gehaald hebt op de videokaart test, want je ziet dat je 1GB hebt, en maar 256MB nodig hebt.
Tegenwoordig ontkom je bijna niet meer aan 1GB werkgeheugen op je kaart, dus reken inderdaad tussen de 60 en 90 euro voor je videokaart.

EDIT:

Ik heb de specs even voor je opgezocht.
Jouw kaart heeft:
- GPU snelheid van 600 MHz.
- Shadersnelheid (FSB) van 1333 MHz.
- DDR 2 RAM snelheid van 800 MHz.

Deze videokaart heeft:
- GPU snelheid van 810 MHz.
- Shadersnelheid (FSB) van 1620 MHz.
- DDR 3 RAM snelheid van 1000 MHz.

Als je bij Nvidia wil blijven moet je vergelijkbare producten als deze kaart zoeken om niet te duur uit te komen.

Wil je overstappen naar ATI, dan heb ik deze voor je gevonden.

- GPU snelheid van 800 MHz.
- Shadersnelheid (FSB) 1620 MHz.
- DDR 3 RAM snelheid van 1600 MHz.

Laatst bewerkt:
Ik zie dat er maar 2GB ram in zit. Dat is voor Windows 7 veel te weinig, althans om het een beetje te laten lopen.
Als het 32 bits win 7 is dan 4GB aan RAM. Is het een 64bit Win7 dan is 6-8GB aan te raden.

het is een 32 bits win 7.
het maakt me niet al te veel uit wat voor videokaart ik heb, zolang hij maar fatsoendelijk werkt en niet al te duur is :)
Volgens mij is het serienummer van mijn moederbord 001D927C3243 (ik weet niet of dit klopt, zoniet vertel me alstublieft waar ik het dan kan vinden (ik heb deze in de kast van mijn pc gevonden))
Het aantal Watt van mijn voeding is:
DC output: 250W (+3.3V & +5V = 110W max) (+12V1 & +12V2 = 180W max)
zou dat kunnen kloppen?

zo'n voeding van 250watt is absoluut te weinig voor een moderne videokaart, althans als ie ook nog wat moet presteren.

Verder zie ik dat de PC DDR mem heeft en dat is behoorlijk prijzig om dat naar 4 GB groot te maken, vooropgesteld dat het mobo dat al aan kan.

Ik denk dat vervanging van de inhoud van de PC de enige juiste oplossing is, maar dat lukt niet voor het bedrag dat u noemt.

Laatst bewerkt:
dus u zegt dat ik beter een gloed nieuwe kan kopen, dan deze wat ik nu heb te upgraden?
dat is wel jammer, ben ik weer een hoop geld kwijt :S
mja dan maar afwachten voor komend jaar, kijken of ik een laptop nodig heb voor mn studie, of dat ik het beste een gewone pc kan kopen.
Toch bedankt!

Ik zie dat er maar 2GB ram in zit. Dat is voor Windows 7 veel te weinig, althans om het een beetje te laten lopen.
Als het 32 bits win 7 is dan 4GB aan RAM. Is het een 64bit Win7 dan is 6-8GB aan te raden.
Ben je niet in de war met Vista?

2GB RAM met Windows 7 x86 is aardig te doen hoor......

Precies zoals u zegt: het is aardig te doen, maar als u games wilt spelen en een goede performance eist, dan is 2GB voor Win 7 te weinig. Dan staat ie meer te swappen dan dat ie echt werkt.

Overigens, als ik naar de specs van de PC kijk is het een typische XP pc. Met XP zal deze PC het goed doen en zou zelfs de door Muchacho genoemde Nvidiakaart mogelijk nog kunnen met deze voeding.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan