Pc vervriest ! Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lomme

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Dag vrienden ,

Ik word nu al enkele maanden geteisterd door een serieus probleem met men computer. Deze computer heeft namelijk de neiging om opeens helemaal te vervriezen. Het beedlscherm vervriest en toetsenbord en muis reageren niet meer. Ik heb al alless geprobeerd , virusscanners , spywarescanners en ik heb zelf een ventilator voor men pc staan :( .

Weten jullie soms hoe ik dit probleem kan verhelpen?

kan je ons wat meer info over je pc geven,
processor,
geheugen,
besturingssysteem .... enz?

Graag,

Ik heb een pentium 4 , 2.4 ghz , Windows xp , 512 ram , Geforce Mx Nvidia kaart.
De crash gebeurt vaak als ik counterstrike speel maar ook soms als ik gewoon wat websites brows :(

als het weer gebeurt, kijk dan eens bij
deze computer > beheren > logboeken(na een nieuwe opstart)
kijk daar eens bij toepassing of systeem wat voor foutmelding ie geeft(rood kruisje)

Heb je toevallig een gratis versie van RealPlayer op je computer staan? Die staat namelijk bekend om dit soort problemen. Zo ja, meld het even....

Jeroen

Geplaatst door ivibes
Heb je toevallig een gratis versie van RealPlayer op je computer staan? Die staat....................

Jeroen
Leuk om te weten, had ik nog nooit van gehoord.
Weet je de temperatuur van je cpu, geheugen ed?

Ow ik heb inderdaad realplayer staan
Ik ga dit even uninstallen! Bedankt voor de tip en duimen dat het werkt!

Je hoeft hem niet te un-installen maar je moet de zogenaamde "realschedule"" die op de achtergrond draait uitschakelen.
Als eerste moet je hem uit je opstartroutine halen en vervolgens het bestandje realschedule.exe even een andere naam geven old_realschedule.exe ofzo...
Daarna even je pc opnieuw opstarten.

Realplayer doet het dan wel gewoon maar is niet meer continu op de achtergrond actief en zorgt dan ook niet meer voor veel vastlopers.

Jeroen

Ik heb realplayer onmiddellijk van mijn computer verwijderd ( zoveel gebruikte ik dat toch niet) en sinds gisterenavond nog geen enkele vastloper!

Bedankt Jeroen!
En natuurlijk de andere helpende handen!

Bedankt Frisian,

We zijn er om elkaar te helpen toch?

Jeroen :o

Geplaatst door Franz
als het weer gebeurt, kijk dan eens bij
deze computer > beheren > logboeken(na een nieuwe opstart)
kijk daar eens bij toepassing of systeem wat voor foutmelding ie geeft(rood kruisje)
Neem dit nog eens ter harte.
Heb je de nieuwste drivers geïnstalleerd?
Onlangs nog nieuwe hardware toegevoegd?

Aan de hardware zal het niet liggen denkik mates,

Die update van de drivers is een andere zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan