PC via HDMI op LG 42LM620S LED TV

• Onderwerp starter Onderwerp starter MDB14
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Wij hebben sinds deze week een nieuwe tv voor op zolder. De 'tv' kamer.
Nu wil ik af en toe mijn pc daar zetten zodat ik spellen kan spelen op de tv via mijn pc.
Voorheen deed ik dit altijd in miijn kamer op een LG 26 inch lcd tv. type weet ik niet precies.
Beide via een HDMI kabel.
Maar nu weet ik niet zo goed wat het probleem is met deze aansluiting op onze LED tv.
Bij films kijken hapert die soms een klein beetje, niet echt storend maar wel zichtbaar. En bij bijvoorbeeld het spelen van FIFA stottert die bijna continue.. wel erg storend..
Tijdens het gebruik van de pc zelf, browsen, desktop etc heb ik hier geen last van.
Weet iemand van jullie waar dit aan zou kunnen liggen?
Bepaalde videokaart instellingen?
Ben in bezit van ASUS HD6950 Catalist 12.10
Intel i5 2500K 4,5 GHz

Ik denk dat het aan de grootte van het scherm ligt.
42 inch is natuurlijk wel een stukje veel groter als 26 inch.
De videokaart kan het niet aan.
Bij statische beelden zul je er inderdaad geen last van hebben.

EDIT: het haperen komt ALLEEN voor bij FIFA, andere spellen lopen soepel, bf3, ac3 etc.
Zal dus een vraag moeten stellen op een FIFA forum, dat film probleem zal wel aan het bestand liggen.
Heb daarna ook verder getest.

@Palomino
No offence maar het lijkt me opzich wel stug dat mijn videokaart het niet aankan,
heb een behoorlijk game systeem wat zelfs nu de zwaarste spellen nog aankan.
Waarom dan geen 42 inch scherm?!:confused:

Heb daarna ook verder getest.
het lijkt me opzich wel stug dat mijn videokaart het niet aankan,
heb een behoorlijk game systeem wat zelfs nu de zwaarste spellen nog aankan.
Waarom dan geen 42 inch scherm?!:confused:

6950 is al een videokaart van 1 jaar oud. voor computer leeftijd is dat al veroudert.
Hoe groter het scherm hoe meer pixels, hoe meer jouw videokaart moet weergeven (voor een vloeiend beeld)
als jij 6 schermen van 24 inch op 1 videokaart zet zal het haperiger lopen dan 1 scherm van 24 (dat snap je zeker denk ik ook wel)

De grootte van een scherm doet er niet toe. De resolutie wel.

Een 1080p scherm heeft 2,25 keer zoveel pixels als een 720p scherm. Dat vereist dus meer rekenkracht van de videokaart.

Overigens zou alles gewoon moeten werken, aangezien ik via een HD 5450 (1GB ddr) alle films vloeiend op 1080p kan kijken.

Laatst bewerkt:
Films vereisen ook geen rekenkracht van de videokaart.
Alles is al zo'n beetje voorgekauwd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan