PC Viel uit, doet nou niks meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacShag

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2002
Berichten
185
Heb net een nieuwe PC gekocht met de volgende config:

Shuttle AV94 Mobo
512 MB DDR-333
ATI Radeon 9100 128MB
Pentium 2,4 Ghz
80 GB 7200 rpm HD

en nog wat hardware, maar dat maakt even niet uit
Werkte perfect, was netjes Office 2000 aan het installeren en ineens hing die. Monitor op No Signal maar de pc stond nog wel aan. Power- en Harddrive Led blijven branden waarna niks meer werkt. Ook de Resetknop niet. Dus 220V er af gehaald en opnieuw opgestart. Werkte weer prima (voor een minuut of 10 en weer hetzelfde liedje)

Nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Power On werkt, Fan van zowel de processor als de Radeon draaien. Heb er een extra ventilatortje bij gezet, maar niks. Als ik nu de Power knop indruk gaan de Power- en de HD Led beide aan (en blijven aan) maar er vind geen schrijf activiteit of wat dan ook plaats. Kan dus ook niet in de Bios komen.

Alle overige Hardware ligt er nu uit (zat er ook allemaal origineel al in) en de stekkertjes op het mobo heb ik al gechecked, die zitten goed (want eerst gingen de HDD led wel normaal uit) Nog steeds niks na het resetten van de CMOS (dmv jumper 1)

Iemand een idee ?

Lang verhaal, maar kort samegevat:

-Power On
-Lampjes gaan beide branden en Reset knop werkt niet
-Geen HD of Floppy activiteit
-Geen beeld
 
Zag ineens dat ik me vertypt heb

Mobo is Shuttle AV49
 
misschien word je cpu te warm of je videokaart!
 
Zou kunnen, maar ik heb hem net een uur uit laten staan met zowel de videokaart als de koeler van de processor er uit. Dan zou die toch wel weer afgekoeld moeten zijn ?
 
Hallo,
ik heb twee maal zo'n probleem gehad, een keer kwam het door een slecht geheugen die ik op een beurs had gekocht 256mb ddr 2100, die heb ik toen vervangen met een litecom ofzo en toen was het probleem opgelost. Andere keer kwam het door die ***** cinergy 400 tv kaart, die heb ik nou uitgeschakeld staan. Ik moest toen ongeveer 10x de stekker van de voeding eruit trekken voordat ik schijfactiviteit kreeg heel frustrerend. Kan ook heel goed dat het aan je processor ligt, maar dan moet je tenminste in bios kunnen komen voordat deze te warm is.
Greetz
A.I.
 
Maar helaas, Bios kom ik niet, zal een een ander geheugenkaartje proberen, had ik inderdaad nog niet gedaan, wel een ander slot.
 
Je schrijft dat je net een nieuwe pc hebt gekocht dan ga je toch niet lopen klooien om problemen op te lossen maar terug naar de dealer / winkel ??
 
Doe ik ook, maar ik vind het dan altijd wel weer frustrerend als ik zelf niet kan vinden wat het is.
(al doende leert men, toch ?)
 
Is wel zo maar een nieuwe pc behoort goed te zijn :D
 
En aldoende leert men dat als je de PC openmaakt de garantie vervalt :rolleyes:?
 
De garantie mag niet vervallen omdat de kast open is gegaan: dan is het namelijk niet mogelijk om tijdens de garantie periode bv een pci kaart toe te voegen of geheugen bij te prikken. Zou nooit een pc kopen van een zaak die dat niet toestaat en er een sticker overheen plakt. Nog maar 1 keer tegengekomen trouwens, ergens in belgië .
 
Geplaatst door XP_PC
En aldoende leert men dat als je de PC openmaakt de garantie vervalt :rolleyes:?
Een pc-boer mag je garantie niet laten vervallen als de pc open is geweest.
edit: te laat:eek:
 
Geplaatst door techie
Nog maar 1 keer tegengekomen trouwens, ergens in belgië .
Ik hoor het hier heel vaak. :( Maar meestal kun je het stickertje gewoon terugplakken...

misschien word je cpu te warm of je videokaart!
Dat lijkt me niet als de pc zojuist opgestart is. Misschien een verkeerd gemonteerde heatsink (vrijwel onmogelijk bij P4's, maar goed...)

Heb je ander geheugen om te testen?

weet je zeker dat de stekkertjes van pwrON en reset enz op de goede plek op het mobo zitten??
 
Stekkertjes zitten zker goed (deden het immers in het begin wel goed en heb het boekje er nog eens op na geslagen)

Zitten ook met de juiste kant v/d stekker naar de goede kant, want daar zit ook nog verschil in (+ en -)

Probeer het nieuwe geheugen morgen effe uit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan