PC vind driver van netwerkkaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

stijnvddonk

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
hallo.

ik heb een pc die de drivers van mijn netwerk kaart niet kan vinden. ze staan als gedownload en geinstalleerd maar mijn pc geeft alsnog een vraagteken aan bij apparaatbeheer. ook kan hij de drivers niet online en op de pc vinden terwijl ik gewoon de goede heb geinstalleerd.
ik heb een linksys WMP546X

bedankt alvast

Welk OS heb je ?
Ik neem gemakshalve ook maar aan dat het hier om de WMP45GC gaat en niet de WMP456C.

In de handleiding zie ik nog nadrukkelijk staan dat je niet de kaart in je pc moet monteren voordat je de volgende stappen hebt doorlopen, ik zou dus eerst de softwareinstallatie ongedaan maken, vervolgens in je apparaatbeheer de kaart verwijderen, vervolgens PC uitschakelen, kaart verwijderen, pc opstarten:
A
insert the Setup Wizard CD-ROM into your CD-ROM drive.
The Setup Wizard should run automatically, and the Welcome screen should appear.
B
To install the Adapter, click Click Here to Start on the Welcome screen.
C
After reading the License Agreement, click Next to continue the installation and Windows will begin copying the files onto your PC.
D
The Setup Wizard will now prompt you to install the Adapter into your PC.
Click Next and your PC will power down.

En nu moet je dus de netwerkkaart in je PC monteren.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Je bedoelt zeker de WMP54GX
Hardware-ID: PCI\VEN_17CB&DEV_0001&SUBSYS_00451737
Is oud, alleen drivers voor XP voor te vinden bij Linksys etc. Bovendien is die netwerkkaart niet geschikt voor 802.11n draadloze netwerken, dus je zit vast aan 802.11g.
Enige driver die alternatief mogelijk werkt zijn de drivers die hier staan, waarbij je (voor Windows 7 of Windows 8) de Vista driver-variant moet pakken.

Ik zou (persoonlijk) er afscheid van nemen en een nieuwe 802.11g + 802.11n compatible PCI(-E) insteekkaartje kopen.

Tijs.

ik heb voor deze pc ook een pc met windows 7 gehad werkte die ook gewoon goed op. en op de link die u mij stuurde kan ik het apparaat niet vinden..

Die 2de link is van een Belkin apparaat die (als het goed) dezelfde spullen bevat als de Linksys. Vandaar dat daarvan de drivers zouden kunnen werken.
De eerste link is de support-link van Linksys voor jouw apparaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb je wel gedaan zoals in post#2 staat omschreven ?
Dus eerst de drivers installeren zonder dat de kaart in de computer zit !!!

Groeten Marcel

ja ik heb hem eruit gedaan driver geinstalleerd maar dan komt die bij het herstart scherm klik ik nu herstarten komt er een foutmelding..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan