pc vind geen harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jupiler007

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Hallo, ik heb een vraag ik heb 2 nieuwe harde schijven gekocht.
Ik heb ze aan gesloten maar me pc kan ze niet vinden, in me bios geeft hij ze wel aan maar als ik me pc op nieuw wil installeren vind hij geen harde schijf meer.

Kunnen jullie mij help
Alvast bedankt

Groeten kevin

Niet, maar bij de wat oudere moederborden dien je via F6 en een driverflop de drivers voor de SATA/RAID controller eerst te laden, bij de nieuwere dien je die controller op IDE modus te zetten, maar omdat ze wel worden gezien in de bios denk ik de laatste optie wel zal werken.

Niet, maar bij de wat oudere moederborden dien je via F6 en een driverflop de drivers voor de SATA/RAID controller eerst te laden, bij de nieuwere dien je die controller op IDE modus te zetten, maar omdat ze wel worden gezien in de bios denk ik de laatste optie wel zal werken.

waar moet ik ze op IDE zetten in mijn bios settings of zo

ik heb een ASUS M2N-E moeder bord

Laatst bewerkt:
Op de driver cd staat ook een make disk menu voor de SATA/RAID controller drivers, dan neem ik aan dat je die toch moet gebruiken voor het installeren van XP, alhoewel het nergens staat.

Meestal zijn die controllers native, dat wil zeggen dat die SATA schijven gewoon gebruikt kunnen worden zonder drivers, de bios ziet ze ook maar windows dus niet., dan denk toch dat die driverdisk nodig is.

Overigens is die optie over IDE meestal alleen voor Intel en Via chipsets.

Op de driver cd staat ook een make disk menu voor de SATA/RAID controller drivers, dan neem ik aan dat je die toch moet gebruiken voor het installeren van XP, alhoewel het nergens staat.

Meestal zijn die controllers native, dat wil zeggen dat die SATA schijven gewoon gebruikt kunnen worden zonder drivers, de bios ziet ze ook maar windows dus niet., dan denk toch dat die driverdisk nodig is.

Overigens is die optie over IDE meestal alleen voor Intel en Via chipsets.

oke bedankt ik ga het proberen
:thumb:

bij mij geeft hij dan aan dat ik een floppy disk voor nodig heb.
moet ik dan 32bit doen of 64 bit

Laatst bewerkt:
Jazeker en een floppy drive.

Wat je ook kunt doen, die drivers in een werkende XP op een IDE schijf installeren, deze clonen met de software van de hdd fabrikant, en dan met die SATA schijf gewoon opstarten, dan zijn de drivers immers al geïnstalleerd, ook te doen door beide schijven in een andere PC erbij te hangen, maar niet iedereen heeft een extra PC met een SATA aansluiting.

Ook kun je een XP CD slipstreamen met die drivers op deze manier b.v.

die laatste opmerking heeft me geholpen dus bedankt.:thumb:

bedankt voor jullie hulp me probleem is opgelost

groeten kevin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan