PC vindt geluidskaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

YouKnowWho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2005
Hai,

Al een tijdje zit ik met het probleem dat ik geen geluid heb op mijn pc. Er zit een geluidskaart in (Compaq Business Wavetable Sound Card) maar mijn pc geeft niet eens aan dat er uberhaupt een geluidskaart in zit (Bij rechtermuisknop deze computer --> properties --> hardware --> device manager). Valt dit probleem te verhelpen met het installeren van een driver of zijn er misschien andere oplossingen?

Groetjes,

Denise

Welkom op de Helpmij !

Begin maar helemaal vooraan : in het bios. Kijk eens of daar je sound op Enabled of Disabled staat.

Als dat op enabled staat of je gaat het enabled zetten en je hebt nog steeds geen geluid (wat ik wel verwacht) dan is het handig om eventuele mappen met daarin verwijzingen naar de geluidskaart te verwijderen. (Als het even kan middels Configuratiescherm -> software, alhoewel ik betwijfel of je ze daar zult vinden, je hebt immers geen kaart geinstalleerd staan momenteel)

Als het goed is en in het bios staat geluid thans al op enabled, dan moet je er idd. een driver bij hebben. We zoeken wel even.

Staat het geluid pas op enabled nadat jij dit in het bios hebt aangezet, dan is de kans reeel dat Windows de kaart "oppikt" bij een reboot en automatisch de juiste drivers installeert. Als dit niet wil dan moet je idd. handmatig drivers zoeken, downloaden en installeren.

ps. welke Windows heb je draaien ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan