Pc vindt Mem-stick niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

a.wagenmakers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2005
Krijg ik een "Olidata 256M" memorystick op mijn verjaardag. Om te proberen laad ik er een powerpointpresentatie op. Werkt als een speer. Een paar dagen later verwijdert Norton een virus, dat kans ziet mijn register op slot te zetten. Na veel gezoek de zaak gereinigd. Daarna ACDC6, met een speciale fotocamera loader geïnstalleerd. Na enige tijd mijn mem-stick weer tevoorschijn gehaald. Win XP kan 'm onder "mijn computer"niet meer vinden! USB2 meldt 'm in het systeemvakje rechts onder wel met een 'belletje' aan. Onder "Mijn computer" niet te vinden, laat staan te gebruiken. In configuratiescherm / draagbare media-apparaten vindt XP 'm wèl na enige minuten zoeken, maar dan kan ik er verder niets mee doen.
Klik ik in Nieuwe hardware "Olidata etc" aan, dan meldt windows: "apparaat werkt goed".
==> Wat is dit voor raadsel? De PC-winkel had er nooit van gehoord! Daar draait de memstick wèl, (zegt ie)

Welke bolleboos lost dit rare probleem op?
Alvast dank voor een goede hint!
Arnold

Welkom op helpmij :)

Al in de veilige modus gekeken of de memstick het doet?
Om in de veilige modus te komen moet je op F8 drukken bij het opstarten van de PC.
Hier krijg je een menu te zien met opstartopties.
Kies veilige modus.

Systeemherstel een optie?
Over welk virus gaat het hier?

Fijn dat u reageert;

1- Ik had een SVKP.sys virus, dat ik opstuurde naar Norton. Ze gaven als antwoord, dat het een "hacktool.rookit" virus is. Norton haalde SVKP.sys uit windows vandaan. Handmatig heb ik alle verwijzingen in het register verwijderd, waar ik eerst niet in kon komen. Via een "unhooktool.exe", dat ik onder een ander SVKP-virus vond, heb ik handmatig dit batchbestand geïmplementeerd .
Als ik opnieuw opstartte en "Registermedic" wilde draaien, verschenen twee rode schermen van Norton: "u hebt een virus" en een foutmelding, dat windows een bestand(X) niet kon vinden.
Uiteindelijk denk ik dat de zaak clean werd, toen ik het virus heb weggegooid uit de "verzonden aan Symantic"-box.
2- Ik had al geprobeerd de virusresten kwijt te worden, door een system reset, waarmee ik echter alle andere herstelpunten kwijraakte...

3- NU probeer ik in de veilige modus op te starten, maar F8 levert slecht een "select bootdevice" om te kiezen voor opstart van floppy, Ide-schijf of cd. Geen veilige modus mogelijk!
Daarmee raken we aan een veel ouder probleem: kies je voor booten via cd rom, dan kun je niet in de win Xp-CD komen! (En vriend van mij denkt, dat dat komt omdat ik de harddisk per ongegluk op slave heb leten staan bij inbouw van een dvd-brander)

Ik had allang geprobeerd WinXP eens op nieuw te installeren, ware het niet dat ik een 30 tal programma's en de rest opnieuw moet intalleren. BOvendien ik kan de cd niet "bereiken". Heeft dat misschien ook iets met die memstick te maken?

pfff..wat een verhaal. Hopelijk maakt dit meer duidelijk.

Alvast bedankt,
Arnold

Klinkt vreemd, wanneer drukt u precies op F8?
Doe dit nadat de bios uw apparaten heeft herkend, dus nadat het ram ed gecheckd is.

Maar nu je toch in dat menu van 'Select Bootdevice' zit :) kan u gelijk instellen dat uw PC eerst probeert op te starten van CD.
Om dit te doen verandert u de bootvolgorde, maak hiervan: CD, IDE-schijf, Floppy.
Wat voor melding krijg je waardoor de PC niet vanaf CD boot? Is dit alleen maar bij de XP-CD? Zo ja, probeer een andere uit.

Download
Ccleaner om het register te cleanen.
Probeer de stick eens uit op een andere USB-poort.
Heb je alle updates voor XP uitgevoerd?

1- Ik heb op verschillende momenten op F8 gedrukt:
a- kloppend, bij booten
b- Op het moment nadat hd, cd's herkend zijn
c- vlak voor de laatste, snelle vermelding "start op van floppy, hd, cd,"; daarna start window onmiddeliijk op in de normale modus...

2- Bootvolgorde had ik in de bios al op cd-hd-floppy gezet. kreeg vroeger nog de melding: "willekeurige toets om van cd op te starten". Dat hielp niet, als ik de windowsschijf er in heb. Windows startte van hd. op.

Intussen heb ik een "Knoppix(linux) selfbooting cd gevonden en die start wèl op van CD! Zonder hit "op willekeurige toets"

3- Intussen Ccleaner gedownload en laten cleanen. Lijkt op Discmedic van www.Iomatic.com. Dat programma verstoorde kort gelden O.E, zodat mijn spamfilter crashte. (nieuwe identiteit gemoeten maken)Ik hield mijn hart vast, maar alles loopt nog geloof ik.
4- memorystick achter in de computer geplugd. Wordt ook niet weergegeven, maar ik krijg niet na 10 seconden een melding, dat de gegevns niet konden worden opgeslagen en verloren zijn gegaan. Lijkt wat soepeler te verlopen.
5- Ik ben helemaal bij met de updates (denk ik-staat op auto)
Is ècht een ramp geloof ik hè? (Ps het het was 'hacktool-rootkit virus):evil:

Moeilijk :)
Dan proberen we het anders.
Stel de floppy als in als First Boot Device.
Maak een opstartdiskette op een andere PC, of download er eenje op www.bootdisk.com.
Run de setup dan vanuit dos.

Ik kan je niet helpen met je probleem.
Helaas!
Kkan je alleen maar verder helpen met de instal van XP!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan