PC & Vista repareren in welke volgorde?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mpavd

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2013
Beste forumgebruikers,

Mijn videokaart is waarschijnlijk overleden en ik krijg zondag een nieuwe. Op het moment kom ik niet verder dan een zwart scherm met of zonder cursor dat verschijnt voor het inlogscherm van Vista. Nu is mijn vraag: Moet ik eerst Vista repareren, of eerst een nieuwe videokaart insteken? En is het mogelijk om een Windows 7 of 8 cd te installeren of moet ik eerst iets met Vista doen?

Gr. Mark.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nieuwe Videokaart erin steken en de PC starten en kijken wat er dan gebeurt. 9 van de 10 keren lost Windows dit zelf wel op.

U kunt Windows 7 zo installeren (windows 8 zou ik afraden, tenzij het een tablet met aanraakscherm betreft) vooropgesteld dat u een Windows 7 installatie DvD heeft en natuurlijk eerst even gecontroleerd heeft of de PC wel gecshikt is voor Windows 7 (zie hier:http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/downloads/upgrade-advisor)
Als de Pc geschikt is voor Windows 7, dan de PC starten met de Windows 7 installatie DvD en dan de instructies op het scherm volgen.
Ik zou altijd kiezen voor "aangepaste installatie" en dan eerst de bestaande partitie waar nu Vista staat formateren, maar weet dat u dan alles kwijt bent. Dus eerst de documneten, foto's, favorieten, mail, etc op een externe HD zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan