PC vol met virussen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Edwinn123

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik zit hier met een groot probleem, mijn computer zit vol met virussen en het is zelfs al zo erg dat ik geen anti-virus meer kan installeren omdat dat virus die programma's blokkeert. Een systeemherstel werkt ook niet meer, het enige wat dus nog kan ik recoveren, maar die CD ben ik kwijt. Een hopeloos gedoe dus en ik weet niet wat ik moet. Ik wil gewoon mijn PC recoveren, want gelukkig stond alles nog op de externe HDD. Recoveren lijkt mij het makkelijkst, maar hoe doe ik dat zonder de CD die erbij zat..

Alvast heel erg bedankt,
Edwin.

Even een Windows cd va iemand lenen en de sleutel gebruiken die op je kast staat

probeer het eens met een onlinescan. dit is 1 van de betere.. en schakel alle opstartitems uit in start/ uitvoeren/ en typ msconfig. kies tabblad startup of opstarten. deze worden dan niet meer geladen als je je pc opnieuw opstart. mogelijk zit er iets in je opc die zich automatscih start als je herstart. mocht je na installatie van de webplugin op trendmicor site niets kunnen verwijderen omdat bestanden in gebruik staan start dan je pc in veilige modus met netwerkondersteuning door tijdens opstarten op f8 te drukken. Je scherm zal er misschien vergoot uitzien, maar dat geeft niets. na nogmaals te herstarten zal dit hersteld worden. draai dan opnieuw een online scan.

succes:thumb:

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb alleen een vraagje, wat is een goede site voor zo´n onlinscan?

Ik kan door de virussen niet meer op internet en dat msconfig kan ik ook niet uitvoeren..

De enige mogelijkheid lijkt me nog recoveren, maar hoe doe ik dat zonder de CD?

Alvast bedankt,
Edwin.

Maar installeer ik dan niet alleen windows opnieuw, want dat heb ik al gedaan en nu staan er 2 windows op. Allebei hetzelfde, ik moet nu kiezen bij opstarten welke ik wil.. Iemand met een duidelijke uitleg, ik ben namelijk hier niet zo handig in.

Wow, top dankjewel. In dat scherm kwam ik ook met die andere CD.

Een dingetje snap ik nog niet. Dit staat er namelijk±

Indien je al een oud besturings systeem had geinstalleerd, zal de setup je dit melden en zeggen dat het niet verstandig is om 2 besturings systemen te installeren op 1 partitie. Als je je oude systeem wilt verwijderen kies dan voor doorgaan en kies in het volgende menu voor formateren. Zodra het systeem vervolgens geformateerd is zal de volgende fase van de installatie van start gaan.

Bij dit scherm:
http://www.computerfeeling.nl/Plaatjes/WinXPinstall3.gif

kies dan voor doorgaan. Dat staat er maar wat is doorgaan? De knop D?

Alvast heel erg bedankt,
Edwin.

Indderdaad met de D toets alle partities verwijderen, n=ieuwe aanmaken formatteren en installeren

Ik ga het proberen, echt super bedankt voor je hulp.

Ik laat even weten of het gelukt is..

Jongens het werkt!! Echt top, bedankt voor jullie superhulp. Bedankt! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan