PC voor gamen & HD beeldbewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iceman88

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2006
Een hele fijne avond mensen!

Ik zie hier veel topics over het samenstellen van een gamepc. Dat heeft me al een globaal beeld gegeven qua onderdelen. Ik ben echter op zoek naar een pc om mee te gamen én om mee beeld te bewerken in HD. Ik ga toch jullie hulp hiervoor inroepen! Ik heb een budget van 1000 euro. Ik heb reeds een behuizing, voeding, normale sata harde schijf en monitor. Zelf dacht ik aan:

Core™ i7-3820 of Intel® Core™ i7-2700K
ASUS HD7950-DC2T-3GD5 (https://www.alternate.nl/html/produ...-AMD_PCIe/ASUS/HD7950-DC2T-3GD5/633287/?tab=1)
G.Skill 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit

Wat zijn jullie gedachten hierover? Dan heb ik nog een moederbord nodig. Waarop moet ik daarbij letten? Is in mijn geval een SSD aan te raden? Zo ja, welke?

Alvast bedankt!!!

Ice

welke programma's gaat u gebruiken voor video bewerkingen?
sony vegas, CS5, 3DMax?
of blijft dit bij simpel windows movie maker en photoshop...

Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad wel handig om te vermelden: nu de nieuwste Pinnacle Studio, gaat Avid Studio worden denk ik ;)

pinnacle studio is heel licht hoor , een i3 voldoet al
Wil je gamen dan ga je al richting de i5 met je budget dan heb je veel geld voor de videokaart.
Een i7 is hier (nog) niet van toepassing als je geen sony vegas etc gaat gebruiken

Oh mooi! Thanks!

En stel ik ga Vegas gebruiken (heb er net even naar gekeken), is een i7 dan aan te raden? Zo ja, welke i7 raad je dan aan? Wat denk je van de videokaart die ik hiervoor noemde?

Een i7 heb je eig pas nodig als je zware programma's als autocad of sony vegas geavanceerd gaat gebruiken met veel layers enzo en datie moet gaan renderen
Hier heeft hij met hyperthreading een voordeel mee waardoor een i7 dus goed is.

In joun geval kan je het prima doen met een i5 2500 , dit is een quad core cpu en is heel erg krachtig ( dit is gewoon grof gezegd een i7 maar dan zonder de hyperthreading)
Die grafische kaart die jij hebt gekozen is prima om mee te gamen en kan je nog lang mee door gaan.
Verder heb jij alleen nog een moederbord nodig maar toch heb ik hier wat meer info nodig :
Wil je hem later nog goed kunnen upgraden ? ga je mischien nog ooit een 2e videokaart erbij doen ?
Ben je bekend met overclocken ?

Thanks, nuttige reacties! Ik ben niet bekend met overclocken (heb er natuurlijk vaak over gelezen, maar heb dat nog nooit gedaan). Mocht dat tzt nuttig zijn zou ik er dan een 2e videokaart bij willen doen, op korte termijn zal dat te weinig voordelen bieden denk ik?

Met die kaart die jij gekozen hebt is een 2e videokaart nog lang niet nodig. ( nog heeeel lang niet :P )
hier een mandje met de i5 2500 K ( de k staat voor dat de cpu niet gelockt is en dan je hem volledig kan overclocken --> snelheid omhoog schroeven)
en een mooi moederbord , de nieuwe z77 met usb 3.0 en pci 3.0 ondersteuning , ook heb je hier de mogelijkheid om een extra videokaart bij te plaatsen
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[363903]=1&product[496913]=1

Wat voor voeding heb jij ? type en wattage noteren aub

Laatst bewerkt:
je bent beter uit als je het gewoon op 1 goede videokaart houd
zijn nog teveel games die crossfire/sli niet optimaal benutten en het scheelt ook erg in de energie kosten
1 GTX680 of HD7970 is al genoeg om iedere game op max te draaien en die kosten rond de 500 euro
en sinds je toch niet meer voor een i7 3820 gaat neem ik aan dat je daar dan het geld voor hebt...

Thanks. Is er veel verschil tussen ASUS HD7950-DC2T-3GD5 en ASUS HD7970-DC2T-3GD5? Welk moederbord zouden jullie aanraden?

@msi009, voor mijn voeding kijk ik vanavond even.

Er zit wel degelijk verschil tussen de 7950 en de 7970 bekijk deze test resualtaten maar eens:http://nl.hardware.info/reviews/2528/10/amd-radeon-hd-7950-review---inclusief-triple-crossfirex!-battlefield-3-i7-3960x

Mischien kun je ook voor een ssd gaan dan is de snelheid van windows VEEL hoger en mischien veel gebruikte games kun je op de ssd zetten. Als je games op de ssd zet gaan je frames per seconde(fps) niet omhoog maar je hebt wel kortere laadtijden.

Dit zou dan je winkelmadje kunnen worden:http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[433238]=1&product[255655]=1&product[90497]=1

Ik heb er voor de zekerheid maar een voeding bij gedaan omdat we nog niet weten welke voeding je hebt en dus de videokaart wel aan kan!

Ik heb gewoon het moederbord gebruikt in msi009 zijn samenstelling,deze heeft een z77 chipset,het moederbord ondersteund maarliefst tot 32 gb werkgeheugen!
Ook heeft het moederbord(zoals gezegd door msi009) usb 3.0 aansluitingen en pci 3.0 ondersteuning

Veel succes met je vraag!

Laatst bewerkt:
Toch wel goed dat jullie al naar die voeding vroegen! Heb gekeken en hij is toch slechter dan ik dacht ;)
http://skinflint.co.uk/208216, deze zit erin...

En stel dat ik met het oog op de toekomst toch een i7 wil pakken, welke van de 2 is dan beter? Wat voor moederbord zou ik dan kunnen nemen? Dan kijk ik daarna wel of ik voor het laatste winkelmandje ga of toch voor de i7 constructie. Ik wil na deze aankoop zorgen dat m'n pc een tijdje met z'n handen van m'n portemonnee afblijft :P

Laatst bewerkt:
een i7 heb je niet nodig en zal de levensduur van je pc ook niet doen verlengen
tenzij je toch weer voor een socket 2011 systeem kiest maar anders zit je goed met de I5 2500

Mja... Lastig... Ik twijfel nu tussen de i5 die MSI009 voorstelde en een i7 socket2011... Misschien toch maar direct goed uitpakken. Denk dat ik daar maar even over ga denken. Thanks voor alle reacties iig!

Yep, ik wil die videokaart eigenlijk behouden. Ik heb mijn budget iets kunnen verruimen, naar 1200. Ik heb nu dit op het oog:

ASUS HD7970-DC2T-3GD5 - AMD Radeon HD7970, 3072 MB, 384 Bit, PCIe x16 v3.0
Intel® Core™ i7-3820 - 4x 3600 MHz, 4x 256 kB, 10240 kB, Sandy Bridge E
ASRock X79 Extreme7 (Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
MS-TECH MS-N850-VAL 850 Watt - EPS, ATX12V 2.3, 8 x, 4 x
ADATA AS510S3-120GM-C 120 GB - 550 / 510 MB/s
G.Skill 16 GB DDR3-2133 Quad-Kit 16384

Ik kan dit ongeveer krijgen voor 1250 euro... Het enige vervelende is dat die videokaart in 3 dagen voor 3 verschillende prijzen op Alternate.nl stond. Eerst 443, gisteren 439, en nu 489... Geen flauw idee hoe dat kan, maar heel vervelend... Ik kijk even wat de prijzen morgen en maandag gaan doen denk ik. Is dit de beste videokaart voor dat bedrag?

Die msi heeft geen goeie koeling
videokaart wordt erg heet en hij is oc'd ook nog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan