Pc voor gaming / andere grafische applicaties - ongeveer 500 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hackerx72

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2007
Beste helpmij

Sinds mijn laptop hier bijna zijn laatste zucht heeft uitgeblazen dacht ik er aan om zelf een desktop in elkaar te steken. Na veel research ben ik nog altyd niet 100% zeker of ik de juiste onderdelen heb gekozen en of ik wel niet bij een andere webwinkel mijn onderdelen goedkoper kan verkrijgen. Dus ik zoek ook achter de goedkoopste transportoptie sinds ik deze periode regelmatig thuis ben.

Ik zou jullie vreselijk dankbaar zijn als iemand mij kan helpen dat dit al vaker heeft gedaan. Hier heb ik een lijst met onderdelen die ik nog nodig heb [ ] en die ik hier al heb liggen [X].

[X] Case = (incl 2 coolers) ATX 17 / 40 / 43 cm
[ ] Voeding = ?
[ ] Moederbord = Gigabyte Intel Z68 ATX DDR3 2133 LGA 1155
[ ] Processor = Intel Core i5-2500K Processor 3.3GHz 6 MB Cache Socket LGA1155
[ ] Geheugen = Corsair XMS3 4 GB 1333MHz PC3-10666 240-pin DDR3 Memory Kit
[X] Harde schijf = 80 gb 7200 rpm
[X] DVD Rw 8x -/+
[ ] Grafische kaart = ?

Over de voeding en de grafische kaart ben ik nog steeds niet zeker. Ik wil niet dat ik een voeding koop dat veel te veel energie genereert dan mijn systeem nodig heeft en natuurlijk ook dit ook een geldverspilling zou zijn. Qua grafische kaarten heb ik ook nog hulp nodig, er zijn zoveel soorten beschikbaar en ik geraak er zelf niet meer uit.

Oh en is er een verschil tussen de prijs / kwaliteit van amd cpu's en intel cpu's? Ik heb vernomen dat amd's goedkoper zijn maar uiteindelijk wil ik ook niet dat deze op een paar jaartjes het begeeft.
De prijs klinkt waarschijnlijk belachelijk laag dus suggesties die hier boven uit steken mogen ook hoor. Het valt nog te bekijken.

Alvast bedankt voor de hulp op mijn vreselijk lange en saaie post hha!

Laatst bewerkt:
Ten eerst AMD en Intel:

Kwaliteit is van beide zeer hoog. AMD chips gebruiken vaak iets oudere technologie. Ze zijn meestal wat langzamer dan de intels, maar in verhouding zijn ze ook veel goedkoper. Prijs/prestatie zijn AMD's vaak goed geprijsd, maar als je absoluut het snelste wil hebben zul je de duurdere intels moeten kopen.

Ik neem aan dat je ook een nieuwe windows nodig hebt?
Harddisk zou ik ook vervangen. Is maar een paar tientjes.

Voor de videokaart is het handig dat je aangeeft op welke beeldresolutie en het type spelletjes dat je speelt. Mahjong/doom-1 op 1000x800 is wat makkelijker dan metro-2033 op 2500x1600 :P

je hebt het hier op een moment van een "Gaming-PC".
Je wilt 500 euro uitgeven en ook nog dat die naar een paar jaar oud is.

Ik raad je dan toch aan om iets meer uit te geven zodat het 100% zeker is dat de pc een paar jaar mee gaat en goed is voor games, ook de nieuwere spellen.
- Harde schijf, ik raad aan om iets meer GB te halen. Als je van plan bent te gamen, grafische applicaties vragen veel geheugen en ook als je bijvoorbeeld muziek wilt is het handig om +- 320GB te hebben.
- Grafische kaart, EVGA GeForce GTX 460 is een mooie kaart, 159 euro bij alternate, dus dit is goed te doen in jou budget.

Hoop dat je hier iets aan hebt

Gr
Robert

Alvast bedankt iedereen voor de reply! De harde schijf vervangen is geen optie want deze moet alleen het besturingssysteem dragen. Mijn spelletjes, muziek,.. zet ik wel op mn externe schijf van 1TB (had ik wel niet vernoemd..). Het besturingssysteem heb ik ook al (Win7) dus dat is ook al een kost gespaard!

Ik neem aan dat ik dus het beste ben met intel producten sinds ik tog streef naar iets met wat meer kwaliteit. De grafische kaart ziet er alvast ook veelbelovend uit maar ik twijfel of ik met 1gb grafisch geheugen de laatste games ga kunnen bijhouden.

Laatst bewerkt:
probeer Hype en feiten uit elkaar te houden.

-Spelletjes van een externe harde schijf is ongeveer 2x zo traag als interne schijf
-Intel koop je alleen voor de extra snelheid, qualiteit heeft de keuze weinig mee te maken (hoewel intel je dat natuurlijk wel graag verteld)
-grafisch geheugen is alleen interessant voor zeer grote schermen en mensen die met twee of meer grotere schermen tegelijkertijd willen gamen. Snelheid voor kleinere schermen (T/M full HD) wordt niet groter zelfs met 10gig op je kaart.
-Als je nu een OEM win7 hebt gaat die waarschijnlijk niet meer werken met je nieuwe computer (hoewel de mijne ook nog steeds werkt na 2 upgrades)

Kortom, kijk gewoon kritisch naar wat je wil met je PC. Elke euro niet uitgegeven aan een processor is er een die je kunt besteden aan grafische kracht. Verschil intel i5 <> amd x4 955, geeft je 3 tot 5 FPS in de meeste games. ati 6770 vs 6870 geeft je tot zo'n 30 FPS... Om maar een voorbeeld te noemen.

Niet dat winkelmandje...
Kijk maar naar wampier.
Ik zou gaan voor een X4 met een ATI HD5*** in crossfire, lekker goedkoop
Geheugen... je MOET echt een nieuwe HDD hebben.. HDD
Ram? Gewoon zoals in je winkelmandje.
Voeding..? winkelmandje.
Moederbord? Am3 socket
Case? naar keuze.

Laatst bewerkt door een moderator:
een game pc kost ongeveer 600 euro en dat is inclusief assemblage en windows 7
dus wie gaat de assemblage doen en heb je windows 7 nodig?
alternate is redenlijk duur scheelt soms 50 euro.
als je goedkoop wilt zijn dan zijn azerty.nl of 4launch.nl de winkels waar je het beste kan halen.
de HD5570 is geen game kaart

klikerdeklik
dit is exclusief windows 7 maar wel met assemblage als je dit tog zelf wilt doen dan houd je nog ruim 60 euro over voor een degenlijke videokaart

Laatst bewerkt:
Wow uiteindelijk kan ik dan nog meer spenderen aan mijn computer dan verwacht want na de onderdelen te verwijderen die al heb, kom ik uit op een 400 euro. Die kan ik mss spenderen in een betere voeding zodat ik deze voor een upgradeniet moet vervangen.

EDIT: na wat aanpassing is dit mijn winkelmandje. Ik ben er redelijk tevreden over en heb alvast een betere voeding aangeschaft en moederbord zodat ik toekomstgericht niet alles moet vervangen bij een upgrade.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...410202]=1&product[230302]=1&product[260669]=1

Ik denk dat dit uiteindelijk mijn finale keuze zal worden hha na veel vergelijken en doen.

Laatst bewerkt:
Geweldig mooi winkelmandje :)
Je kan die HD6850 altijd in Crossfire zetten met die voeding en mobo :o
EDIT: Niet met die voeding :/ 1x8pins PCIe

Laatst bewerkt:
Werkt azerty in het weekend? Het duurt nu wel al even voor mijn betaling is geconfirmeerd.. ook duurt het wel lang voor dat alle onderdelen verzameld zijn.

Azerty is een redelijk grote winkel.. daar worden echt wel veel bestellingen geplaatst.
Ik denk dat dat wel langer duurt

Laatst bewerkt door een moderator:
Jah ma het eerste waar ik me zorgen om maak is dat mijn geld daar wel toe zal komen. Heb het namelijk vrijdagavond overgeschreven via een europese overschrijving en nog steeds staat er dat dit niet is betaald.

Om mijn topic volledig te maken: Aankoop en levering verliep vlekkenloos. Alle onderdelen werken, behalve dat ik een sata kabel mankeer maar dat is eerder mijn fout hehe.. Maar al bij al zeer tevreden over Azerty!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan