pc voor m'n dochter HELP !!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

timon

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2005
Hallo onlanks heb ik een pc voor m'n dochter gekregen.
Pentium 1.5 ghz 512 mb intern geheugen 1 maal harde schijf Genaamd C: 5giga en 1 maal D van 80 giga bite. Nu komt mijn probleem. Heb hem geformateerd door middel van hem op te starten via win xp cd. part c verwijdert en geinstalleerd volgens de aan wijzingen. echter na instal start hij wel op maar alleen via de CD rom ! vervolgens hetzelfde gedaan maar dan via de D schijf idem dito alle twee snel geformateerd je heb twee keuzes in ieder geval Geen fat 32 genomen maar ik krijg bij alle twee de melding :
FTLDR te zien en start dus niet op terwijl alles werkt en de pc netjes opstart de eerst maal maar WEL via de CD . Mijn vraag is dan ook wat is hier aan de hand ??
En wat moet ik doen ?
Bios een optie ? Ben ik wel huiverig van Heb ik helemaal geen verstand van .

Wie o wie kan me helpen

Een teleurgestelde vader :confused: Want ik weet het niet meer

denk dat nog in bios staat opstarten vanf cd-rom ja

dus daar aanpassen naar de schijf waar os opstaat

frank.
Als de xp cdrom er niet inzit, zou hij gewoon door moeten lopen, ondanks dat cdrom als eerste staat ingesteld.
De melding ftldr, is dat niet de duitse melding voor wat wij noemen missing ntldr??

frank.
Als de xp cdrom er niet inzit, zou hij gewoon door moeten lopen, ondanks dat cdrom als eerste staat ingesteld.
De melding ftldr, is dat niet de duitse melding voor wat wij noemen missing ntldr??

normaal wel ja
ik zat ff op dat spoor

frank.
Ik weet het echt niet ben een leek .
Maar ik heb het idee dat hij van m'n cd rom wil opstarten gebeurd ook. maar zodra m'n cd rom eruit is en opnieuw wordt opgestart zonder cd rom krijg ik deze melding.
start ik hem op met cd rom vraagt hij of ik wil opstarten met cd met alsgevolg dat ik weer alles opnieuw moet instaleren wat ik dan ook doe met als resultaat ............................
dat ik weer van voor af aan kan beginnen. en visa versa.

gerrit

Gerrit,
Je meld ook dat je de c partitie verwijderd hebt, heb je daarna wel weer een nieuwe partitie gemaakt?
En het formateren schrijf je over: Niet als fat32 geformateerd, hoe heb je hem dan wel geformateerd?? als Fat of als Ntfs??

En is het toevallig een merk pc? Dit ivm met het in de bios komen?

Laatst bewerkt:
Gerrit,
Je meld ook dat je de c partitie verwijderd hebt, heb je daarna wel weer een nieuwe partitie gemaakt?
En het formateren schrijf je over: Niet als fat32 geformateerd, hoe heb je hem dan wel geformateerd?? als Fat of als Ntfs??

En is het toevallig een merk pc? Dit ivm met het in de bios komen?
Sorry maar als ntfs ik weet niet wat fat 32 inhoud vandaar. maar die optie stond er ook bij. heb hem snel geformateerd als ntfs.

Gerrit,
Als je de cdrom van XP eruit haalt en je start pc op, wat is dan de exacte melding die je krijgt?

HEB GEEN nieuwe partitie aangemaakt Moest dat wel ??

Dat denk ik wel, want je hebt de partitie verwijdert schrijf je, als je de cd erin doet is dat ook een van de opties die je krijgt: Maak nieuwe partitie of create partition.

Correct me if i am wrong Frank :D

Gerrit,
Als je de cdrom van XP eruit haalt en je start pc op, wat is dan de exacte melding die je krijgt?

Geen maar net wat ik zeg net boven het zwarte schem (dos ? )
crtr del opnieuw opstarten en net daar boven staat in witte vet gedrukte letters FTLDR.

Hij zou voor de verjaardag zijn mar dat vergeet ik maar denk ik

Geen maar net wat ik zeg net boven het zwarte schem (dos ? )
crtr del opnieuw opstarten en net daar boven staat in witte vet gedrukte letters FTLDR.

Hij zou voor de verjaardag zijn mar dat vergeet ik maar denk ik

Ik ga het proberen met een nieuw partitie aan te maken en ik zie wel.

in ieder geval bedankt alle twee voor de genome moeite

Groeten Gerrit ( uit Leerdam )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan