PC voor verschillende doeleinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik mag binnenkort eindelijk een nieuwe pc gaan kopen.
Ik ga hem gebruiken voor de volgende doeleinden:
- Videobewerking
- Audiobewerking (dj'en)
- Programmeren (Visual Studio)
- Internet & office
- Beetje gamen: RCT, Sims etc.

Wat ik wel wil:
- Een goede muis!
- Goed internet, het liefst met homeplugs
- 2 19" monitoren. Groter kan niet op mijn bureautje :P
- Windows 7 x64 (heb ik al)
- Minimaal 1 USB poort
- Goede videokaart met ondersteuning voor 2 monitoren.
- 2x IDE-poort. Waarom zul je vragen? Ik heb nog megaveel IDE-branders dus dan ga ik niet een nieuwe kopen, en ik heb nog 2 IDE hdd's met belanrijke bestanden.

Ik dacht zelf hieraan:
http://tinyurl.com/9uzdh4z

Die SSD moet je echt even snel omruilen voor een Samsung 830 of Crucial M4, veel sneller en veel betrouwbaarder (en goedkoper). Harde schijf kan ook goedkoper of meer opslag voor dezelfde prijs. Adaptertje wat je gekozen hebt is de verkeerde + de kans is groot dat deze met de videokaart worden geleverd. Waarom kies je voor de P67 chipset? als ik jou was zou ik de Z77 chipset nemen. Tevens kan je in die prijsklasse een veel betere videokaart nemen!

Als ik jou was zou ik je data overzetten van je oude HDD's. HDD's gaan namelijk gemiddeld maar iets van 5 jaar mee, dus als ik jou was zou ik mijn data overzetten naar een nieuwe schijf ;)

Zo dat zijn je eerste tips, genoeg stof om over na te denken ;)

Uitbreiding:
1TB HDD voor dezelfde prijs: klik
Moederbord met veel betere chipset: klik
Snellere videokaart, maar dan moet je wel even opletten hoe je daar 2 monitoren op aansluit: klik

Laatst bewerkt:
Ok. Ik heb aan de hand van je tips een nieuwe samenstelling gemaakt, K1pje.
Even wat dingen:
1.Ik heb al een Samsung 830 256 GB
2.Ik heb een andere mobo (welke jij aanraadde)
3.Ik heb een goede videokaart, adapter weggelaten. Op kaart kunnen max. 4 monitoren.
4.Ik zet de data over naar een nieuwe schijf met de Sharkoon DriveLink, altijd nog handig.
5.Ik heb de 750 GB hdd er in gelaten, niet om eigenwijs te doen maar ik heb nog een 2 TB externe HDD

http://tinyurl.com/9cjjue6

1) neem geen 2600k maar een 3770
2) voeding is heel ruim bemeten
3) De gekozen monitoren hebben een relatief lage resolutie voor de prijs en grootte, neem 2 centimeters meer en je hebt werkelijk VEEEL beter beeld. Of neem een grote monitor en een kleiner support scherm (gebruik ik zelf ook: 24" 1900x1200 + 15" 1280x1024)

Ad 1) een i7 is waarschijnlijjk voor wat je wil ook veel te ruim bemeten. Daar kun je ook nog op besparen.

1. Waarom precies?
2. Wat bedoel je daarmee? Dat hij teveel wattage heeft of juist te weinig/
3. Ik ga kijken.

500W is teveel vermogen, maar aan de andere kant is het ook niet het duurste onderdeel op je lijstje. Ik gaf aan de 2600k te vervangen, omdat het een oude core is die nauwelijks meer leverbaar is. Je hebt overigens nu wel een serie 3 i5 genomen :)

Overigens als je niet gaat overclocken zou ik ook geen "K" versie nemen. Ze zijn duurder en missen een aantal features die normale varianten wel hebben.

En als ik jou was zou ik gewoon de HD7770 nemen ipv de HD7750, zeker als ze gewoon dezelfde prijs zijn ;)

En ik snap nog steeds niet waarom je voor dezelfde prijs niet de 1TB harde schijf neemt.... Zelfde prijs maar meer opslag, lijkt me geen moeilijke keuze toch?

500W voeding is trouwens prima, dan kan je eventueel later nog een wat sterkere videokaart in je systeem plaatsen of misschien een 2de HD7770 ;)

Je moet alleen wel redelijk blijven.

De regels worden wat anders met overclocken, maar een i5 verbruikt maximum 75W een 7770 gebruikt 80W. De rest van je apparatuur gebruikt zo'n 60 W. Zonder overclocken gebruikt je hele systeem dus 210W. Met Haswell, die binnenkort uitkomt, wordt dat waarschijnlijk zelfs 180W.

Je powersupply werkt het meest effectief op 80%. Met een 500W voeding is dat 400W belasting. dat betekend dat je nogmaals je huidige systeem kan draaien op een 500W PS. Nou voegt overclocken redelijk wat verbruik toe, maar geen 200 W

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan