PC Voor Videobewerking (900 Euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyninho

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2012
Hoi,

Ik ben van plan om binnenkort een computer aan te schaffen. Na wat rondkijken op het internet kwam ik erachter dat het voordeliger is om zelf een goede computer samen te stellen. De voornaamste doelen waarvoor ik de PC wil gebruiken zijn videobewerking, het maken van 3D-animaties en Photoshop. (Sony Vegas, Cinema 4D, Photoshop.)

Na een lange tijd van inlezen, (Ik ben 15 en weet niet echt super veel van computers)
heb ik deze set samengesteld: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B363903%5D=1&product%5B396504%5D=1&product%5B280241%5D=1&product%5B404296%5D=1&product%5B405776%5D=1&product%5B71510%5D=2&product%5B458903%5D=1&product%5B397470%5D=1&product%5B435818%5D=1&product%5B207294%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B394013%5D=1
(Is dit een goed systeem? En nog belangrijker: Zou hij werken met deze componenten?)

Dus even kort op een rijtje:

Budget: 900 Euro.
Doel: Videobewerking en andere programma's waarbij je veel moet renderen.
Omgeving: Een beetje stil zou leuk zijn, maar prestaties gaan bij mij voorop. Ook zou ik hem het liefst in elkaar laten zetten omdat ik nog nooit zelf een PC heb gebouwd.
Besturingssysteem: Ik werk thuis met Windows 7, dus daar gaat eigenlijk mijn voorkeur naar uit.
Opties/Randapparatuur: Die 900 Euro is voor de PC zelf, dus daar zit geen monitor bij, dus als iemand nog een goede (en hopelijk een betaalbare) monitor weet, zou het fijn zijn als je me dat zou kunnen vertellen. Verder heb ik thuis eigenlijk alleen nog een muis en toetsenbord :p

Dus als iemand mij zou willen helpen/aanmerkingen heeft, zou ik dat erg op prijs stellen!

Bedankt!

Laatst bewerkt:
klikerdeklik redenlijk goedkoop voor een samsung monitor
samsung monitors worden meestal wel als een degenlijk product gezien heb er zelf ook 3 en ben er wel van te spreken
er zit trouwens 2 jaar garantie op het scherm

ik zie ook dat jij sony vegas gebruikt wellicht is het dan slim om een Nvidia kaart aan te schaffen sinds sony vegas gebruik maakt van CUDA cores
en met name een Quadro kaart deze bvb

mooi videotje van hoe quadro kaartjes sony vegas nu draaien
[video=youtube;-M9rK8CaPWo]http://www.youtube.com/watch?v=-M9rK8CaPWo&feature=player_embedded/[/video]

Laatst bewerkt:
@Paranoid

Bedankt voor de aanpassingen, ik had namelijk geen idee wat voor een moederbord ik moest kiezen. (Zag door de bomen het bos niet meer :))

@Firest0rm

Die monitor is idd heel erg netjes zal er toch echt ff over nadenken. Maar wat die Quadro videokaarten betreft, zorgt het echt voor een groot verschil wanneer je met videobewerkingsprogramma's bezig bent?
En heb ik met die Quadro 600 een beetje een goede te pakken? (even voor de duidelijkheid: ik heb totaal niet de behoefte om games op mijn pc te spelen.) Bedankt!

Quadro is inderdaad handiger voor dit soort taken. Ik dacht, ik mix het nog even voor wat gameprestaties, maar dan is de Quadro een betere keuze.

Oké, dan lijkt het me beter als ik zo'n videokaart neem! Maar voor de rest, zou dit een goed systeem (in totaal) zijn voor zijn prijs?

Ik heb nog even één vraagje over die CUDA cores: Er staat dat er bij een Gtx 550 ti bijvoorbeeld 192 CUDA cores zijn, terwijl die Quadro 600 er maar 96 heeft.. Zit hier enig verschil in? Zijn het verschillende dingen ofzoiets, want anders lijkt het me nogal onlogisch dat die quadro beter is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan