Hallo, ik ga een nieuwe PC kopen met een budget van rond de 800€. De pc ga ik gebruiken voor videobewerking.
Stilte van de PC is onbelangrijk voor me, ik zet de onderdelen zelf in elkaar. Ik ben van plan er Windows XP (64 bits) op te gaan draaien. De 800€ is puur voor de hardware, de software heb ik al in huis. Een muis, toetsenbord, monitor en speakers heb ik ook al, dus dat zit er ook niet bij.
Nu heb ik een systeem samengesteld wat mij al aardig leek.
- Processor: AMD Phenom II X4 945
- Moederbord: MSI 785GM-E51
- Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
- Videokaart: Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
- CD/DVD brander: Samsung SH-S223Q
- Harde Schijf: Western Digital Caviar Black WD6401AALS
- Voeding: Cooler Master Silent Pro M600
Een kast heb ik al, dus zit niet bij het lijstje (Recom PowerStation Evo). Wel wil ik nog een fancontroller kopen, daarvoor plan ik max. 50€ uit te geven, maar heb daar eigenlijk nog niet echt naar gezocht omdat dat niet noodzakelijk is.
Totaal is dit systeem dus 555,90€ (zonder fancontroller). Flink onder mijn budget dus, maar het geld hoeft ook niet op
Ik heb wel gekeken naar Intel Core i7 processoren, samen met 8GB geheugen en andere, duurdere onderdelen waarmee ik al snel boven het budget uit kwam. Nu is mijn vraag eigenlijk of dat soort onderdelen echt zoveel beter presteren. Een paar seconden meer wachten vind ik geen probleem, videobewerking doe ik namelijk voor mijn hobby en niet als werk.
Totnutoe heb ik alleen nog maar kant-en-klare pc's gekocht, dus ik weet ook niet zeker of er onderdelen zijn bij dit systeem die er eigenlijk veel te goed of slecht voor zijn, waar ik dus beter wat anders voor kan kopen.
Alvast bedankt.
Stilte van de PC is onbelangrijk voor me, ik zet de onderdelen zelf in elkaar. Ik ben van plan er Windows XP (64 bits) op te gaan draaien. De 800€ is puur voor de hardware, de software heb ik al in huis. Een muis, toetsenbord, monitor en speakers heb ik ook al, dus dat zit er ook niet bij.
Nu heb ik een systeem samengesteld wat mij al aardig leek.
- Processor: AMD Phenom II X4 945
- Moederbord: MSI 785GM-E51
- Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
- Videokaart: Club3D HD 4850 1GB GDDR3 PCI-E
- CD/DVD brander: Samsung SH-S223Q
- Harde Schijf: Western Digital Caviar Black WD6401AALS
- Voeding: Cooler Master Silent Pro M600
Een kast heb ik al, dus zit niet bij het lijstje (Recom PowerStation Evo). Wel wil ik nog een fancontroller kopen, daarvoor plan ik max. 50€ uit te geven, maar heb daar eigenlijk nog niet echt naar gezocht omdat dat niet noodzakelijk is.
Totaal is dit systeem dus 555,90€ (zonder fancontroller). Flink onder mijn budget dus, maar het geld hoeft ook niet op

Totnutoe heb ik alleen nog maar kant-en-klare pc's gekocht, dus ik weet ook niet zeker of er onderdelen zijn bij dit systeem die er eigenlijk veel te goed of slecht voor zijn, waar ik dus beter wat anders voor kan kopen.
Alvast bedankt.
Laatst bewerkt: