PC voor videobewerking

• Onderwerp starter Onderwerp starter cdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cdw

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2004
Hallo beste leden,

Ik zou mij graag een nieuwe PC kopen.
Ben eens opzoek gegaan naar verschillende winkels.
Uit mijn keuze heb ik 3 configuraties samengesteld (zie a.u.b. bijvoegsel).
1 rode - 1 blauwe en 1 groene.
Nu zou ik graag het volgende willenweten:
* horen alle componenten bij elkaar horen (configuratie?).
* Welk van de drie is de beste - middelste - minste om videobewerking te doen?
* ontbreken er volgens jullien nog componenten?
* Wat met apparaten en software die nog op 32 bit draaien?
* graag al uw bemerkingen.

Kijk uit naar jullie beoordeling en vindt het fijn dat jullie mij willen helpen.;)
Groetjes
Chris

Bekijk bijlage PC-configuratie.xls

HD5450 lijkt mij geen lekkere kaart om video mee te bewerken...

cdw dit soort samenstellingen kunnen VEEL goedkoper 240 euro voor GTX460 is veelste duur die kaarten kosten 124 euro!
42 euro voor een DVD speler/brander is ook bellagelijk veel die kun je al voor 15 euro krijgen!
en die voeding is ook veelste duur! een OCZ stealthXstream 600watts (A-merk voeding) kun je al voor 60 euro kopen

ik weet niet waar jij hebt gekeken maar je betaalt twee keer zo veel dan als je bij Azerty.nl of bij 4launch.nl bestelt!

... ik zie dat je uitgaat van 8 gig geheugen... I7 cores werken met triple channel geheugen ;) wordt dus 6, 9 of 12 gig.

Ik gebruik zelf een I7 920 core met 6 gig geheugen en een GT 440 nvidea kaart.

Loopt als een zonnetje met videobewerken. Hou er ook rekening mee dat je software 4 dual cores ondersteund. CS3 deed dat bijvoorbeeld niet. CS5 wel.

prijzen lijken mij inderdaad aan de hoge kant.

@globe nee dat klopt niet helemaal
de I7 870 zit op socket 1156 en die heeft geen tripple channel

Ik zou je aanraden, om de nieuwe generatie i7's te kopen. Die verslaat die van 700 euro ofzo, en is zelf maar iets van 280, wel socket 1155 OPLETTEN NIEUW MOEDERBORD. http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed.html#tab:prices, geweldige CPU, niet normaal en super goedkoop, klopt alle nieuwe generaties cpu's met gemak, behalve de hexa core. En verder je videokaart is de gtx 580 goed. Maar als je echt helemaal goed wilt zitten, moet je even wachten op de komst van de nieuwe HD 6990. Ik gok dat deze rond de 600 a 700 euro komt te zitten, maar deze verslaat de gtx 580 met gemak.

Laatst bewerkt:
Ik zou je aanraden, om de nieuwe generatie i7's te kopen. Die verslaat die van 700 euro ofzo, en is zelf maar iets van 280, wel socket 1155 OPLETTEN NIEUW MOEDERBORD. http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed.html#tab:prices, geweldige CPU, niet normaal en super goedkoop, klopt alle nieuwe generaties cpu's met gemak, behalve de hexa core. En verder je videokaart is de gtx 580 goed. Maar als je echt helemaal goed wilt zitten, moet je even wachten op de komst van de nieuwe HD 6990. Ik gok dat deze rond de 600 a 700 euro komt te zitten, maar deze verslaat de gtx 580 met gemak.

HD6990 zal zeker geen 600/700 euro kosten
denk eerder aan 500 euro max

behalve de hexa core
I7 2600 verslaat de Hexacore van AMD met gemak

I7 2600 verslaat de Hexacore van AMD met gemak

Ik bedoelde de hexa core van intel ;), dacht dat iedereen dat wel begreep :P, dat die van AMD gewoon zuigen, maar met hoop op de bulldozer van AMD, komt er misschien nog wat concurentie, er word gezegt 40% sneller :D.

HD6990 zal zeker geen 600/700 euro kosten
denk eerder aan 500 euro max

Kijk maar hoe duur de HD 5970 ging kosten bij de intro. Ook 650 euro, dus daarom ga ik er vanuit, dat de HD 6990 die sneller is dan alles(word verteld), ook rond deze prijs gaat zitten, omdat AMD de HD 5970 al in prijs had verlaagd(dus de HD 6990 is vlakbij :))

Laatst bewerkt:
op tweakers krijg je een schema te zien van hoe duur ze waren en die is nooit boven de 600 euro geweest
alleen de OC versie was 650 euro

Kijk en vergelijk.

Beste leden,
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb even prijs vergeleken:
Intel Core i7 2600K Boxed-Socket 1155 quad-core proc. van 3,4GHz
Kost bij Azerty: € 291,97
http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed.html#tab:prices
Bij Codima: €288,90
http://www.codima.be/categorie/C11/0/processor-intel-1155.aspx
Ik ben woonachtig in België. BTW België = 21% - Nederland = 19% (?)
Verder denk ik dat de grafische kaart wel heel belangrijk is ... Welke is absoluut de beste?
Ik heb mijn file herwerkt. Er staan nu drie configuraties op. Ik zou aangenaam verrast zijn moesten jullie de configuraties kunnen aanpassen met de best op elkaar afgestemde componenten ... prijzen mogen er bij maar zijn niet noodzakelijk.
:thumb:Bedankt:thumb:
Chris

Bijlagen

op tweakers krijg je een schema te zien van hoe duur ze waren en die is nooit boven de 600 euro geweest
alleen de OC versie was 650 euro

i
Alsjeblieft, maar maakt verder ook niet uit(het was toen omdat de grafa slecht beschikbaar was, dus een winkel bijv de prijs kon bepalen)

- Btw in Nederland is 19%
- Mijn tip wachten tot de nieuwe generatie AMD uit komt(Eerste kwartaal 2011 werd gezegt)
  • - Beste single gpu is de GTX 580, 460 euro
  • - Beste dual gpu is de HD 5970, 570 euro(slecht leverbaar overal)
De HD 5970 is op dit moment nog steeds het beste, maar zoals ik hierboven al zei, ik zou even wachten.

@ edit: die pc configuratie klopt niet voor mijn gevoel, Je geheugen klopt niet want je hebt al 8gb en dan neem je nog een keer 8gb? en je hebt niet die cpu gekozen(ik raad het je zwaar aan).

Laatst bewerkt:
Beste leden,
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik heb even prijs vergeleken:
Intel Core i7 2600K Boxed-Socket 1155 quad-core proc. van 3,4GHz
Kost bij Azerty: € 291,97
http://tweakers.net/pricewatch/274631/intel-core-i7-2600k-boxed.html#tab:prices
Bij Codima: €288,90
http://www.codima.be/categorie/C11/0/processor-intel-1155.aspx
Ik ben woonachtig in België. BTW België = 21% - Nederland = 19% (?)
Verder denk ik dat de grafische kaart wel heel belangrijk is ... Welke is absoluut de beste?
Ik heb mijn file herwerkt. Er staan nu drie configuraties op. Ik zou aangenaam verrast zijn moesten jullie de configuraties kunnen aanpassen met de best op elkaar afgestemde componenten ... prijzen mogen er bij maar zijn niet noodzakelijk.
:thumb:Bedankt:thumb:
Chris

zelfs dan nog 42 euro voor een dvd speler
die kun je al voor 15 euro krijgen daar zit geen 3% verschil in
verder is de gtx460 al voor 140 euro verkrijgbaar en jij betaald gelijk 240 euro
daar zit ook geen 3% btw verschil in!
hoe je het ook went of keert je betaald alsnog teveel voor je producten!

een HD5870 kun je al voor 220 euro kopen klik
die prijzen zijn echt veelste hoog

Laatst bewerkt:
Bedankt Pieter

Ik heb de configuraties aangepast aan uw voorstel.
Wat de prijzen betreft wil ik ook zo laag mogelijk aankopen. Alleen zit ik met het probleem dat ik het zelf niet aandurf om de PC in elkaar te steken. Een vriend van mij heeft er een slechte ervaring mee. Hij had alle onderdelen gekocht en bij de samenbouw is er iets misgelopen (statische ontlading ...). Uiteindelijk heeft hij veel schade geleden.
Daarom weet ik niet goed hoe ik het voor mekaar zou krijgen ... In ieder geval zou het mij veel plezier doen moest je eens naar het aangepaste voorstel (2 configuraties) willen beoordelen. Graag ook de nederlandse prijs (en merk) van de componenten.
Wat ik ook gezien heb dat is dat er een grafische kaart van 2GB bestaat van het merk Sapphire (http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=0001&pid=1021) voor 375€.
Ik kijk al uit naar uw commentaar.
Bedankt en vele groetjes
Chris

Bekijk bijlage PC-configuratie 2.pdf
Bekijk bijlage PC-configuratie 1-2.xls
Bekijk bijlage PC-configuratie 1.pdf

Laatst bewerkt:
Hallo cdw

- Ten eerste zou ik je pc bestellen bij informatique.
- Ten tweede heb je weer 2x 8gb genomen(iig dat staat er, wel goedkoop, maar het kan niet.)
- Ten derde de laatste videokaart is veel slechter, en ik weet zelf amper wat het voordeel is van meer geheugen band breedte, maar volgens mij heeft het alleen zin als je veel schermen hebt.
- Ten vierde snap ik totaal niet hoe je aan de 152 euro komt voor maar 2tb, dat is echt te veel ;) (tip:http://www.informatique.nl/110882/wd-caviar-green-2tb.html), maar morgen stel ik wel even bij informatique samen of alternate ofzo, kies maar.
- Ten vijfde firest0rm zegt daar iets heel slims. Een dvd speler heb je al voor 22 euro. Kwa kwaliteit is er gewoon geen verschil. Ook over de GTX 460 heeft ie gelijk. Lees de vorige posts ook volgende keer ;).

Ik zal even uitleggen wat het voordeel is van de K versie van de alternatieve processor:
Je hebt een unlockte multiplier, dus je kan je cpu makkelijker overclocken. Ik neem aan dat je dit niet gaat doen, dus het lijkt me dat dit afvalt.

Als je vandaag even zegt waar je gaat bestellen zal ik even kijken. Want waar je nu gaat bestellen schiet niet op, veel te duur!!

Laatst bewerkt:
Wat zou die PC kosten indien Informatique Belgisch zou zijn.

Pieter,

Ik heb mijn configuratie eens vertaald naar Belgische normen.
Kom aan een prijs van 1809 € met eventuele montage kosten van 60 € komt dit op 1869 € -> verschil met deze in België samengesteld = 87 €.
Mag ik nog een vraagstellen ivm het geheugen dat ik opgeef in mijn Belgische configuratie dit is 4x 4GB. Deze latjes worden verkocht per paar (2x 4GB).
Welk alternatief zou je mij aanraden om aan 16GB te komen?

Groetjes
Chris

Bekijk bijlage Informatique PC.zip

- Waarom wil je 16Gb hebben? 8gb is ruim voldoende.
- Waarom zo'n dure hardeschijf? Zoals ik al eerder zei, ze zijn ervoor 120 euro.
- Waarom zo'n dure dvd drive?
- Weet je zeker dat alles gaat passen in die kast?(ik heb werkelijk geen idee, dus vraag het waar je het laat samen stellen na)

Als je 16 GB wil nemen, dan moet je wat je eerst had gedaan(4x4gb, gewoon weer doen)

Voor de rest ziet het er goed uit

Bedankt voor alle info

Ik hou eraan ieder te bedanken voor de nuttige info.

Vele groeten,
Chris.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan