PC vraagt steeds gebruikersnaam en wachtwoord, en fout bij maken verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

joop1

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Berichten
17
Hallo,
Mijn moeder heeft een ADSL toegang (windows XP). Bij het consulteren van websites vraagt de PC steeds gebruikersnaam en wachtwoord te controleren, en meldt dat er een fout is bij het maken van de verbinding.
Er is evenwel internetverbinding: websites kunnen gewoon geconsulteerd worden en e mail kan gewoon gelezen worden. Wel moet iedere keer dat venster weggeklikt worden (wat "opnieuw kiezen" etc vermeldt). Het is zeer vervelend voor haar, en het probleem was er vroeger niet.
Weet iemand hier raad mee?
Hartelijk dank bij voorbaat !
 
Virus en malware rotzooi even verwijderen. Lees hier hoe je dat kunt doen: klik

En extragratis tip: zorg ervoor dat je een vaste virusscanner neemt zodat de pc niet zo snel vol zit met virussen ;)
 
bedankt alvast. Maar ze heeft Norton, die heb ik laten lopen en die geeft geen fouten.
Is dat dan logisch..........??
 
nog een klein vraagje: dit kan toch gewoon gecombineerd worden met Norton he? Ik bedoel: ik hoef de Norton scanner toch niet eerst te verwijderen? (omdat ik vroeger wel eens gehad heb dat twee "scanners" elkaar gingen "tegenwerken").Nogmaals dank !
 
Inderdaad, deze kan je gewoon naast norton draaien, gaat geen problemen opleveren want de gratis versies hebben geen actieve bescherming.
 
Hartelijk dank voor de vorige reacties. Ik heb het probleem helaas nog steeds niet kunnen oplossen.
Gister uren bezig geweest met opschonen:met Malwarebytes en met SuperAntiSpyware.
De eerste vond geen problemen, de tweede vond twee cookies.
Daarna nog de norton laten lopen en opnieuw opgestart.
De PC doet min of meer hetzelfde: steeds gebruikersnaam vragen en inbellen, terwijl er al een verbinding is.
Heeft iemand nog een idee? Kan het wat met instellingen te maken hebben?
Hartelijk dank !
 
Het is opgelost, het was een instelling van de proxyserver (via Nucia opgelost).
Hartelijk dank aan iedereen, de PC is nu ook in elk geval helemaal schoon ! : - )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan