pc vreselijk traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
de pc van mijn buur is vreselijk traag, lijkt wel mijn oude 133mhz pc van 15 jaar gelede :D zou het kunnen dat dit ligt aan dat er maar 256mb ram in zit??? want het is een pentium 4 2,4 Ghz........het opstarten duurt bijna 5 minuten en dan nog loopt alles heeeeel traag.

Ik heb nog een 100mHtz! :P lol, en die heeft er 2 nodig:)

Normaal is 256 genoeg hoor... Ik denk eerder dat het ligt aan je harde schijf.
Kijk eens na:
Staat virtueel geheugen aan?
Zou je je HD niet eens defragmenteren...

Welke windows heb je btw

256 kom je voor windows xp mee toe. Mijn xp heeft op dit moment 170 mb ram in totaal heb ik er 512mb.

*Je kan eens proberen de hd te deframmateren even een *regcleaner erop los laten (met registry first aid heb ik heel goede resultaten bij mij gehad)
*scannen voor spyware en virrusen
*bootvis (ik wil je dit wel geven het valt niet zomaar meer te downloaden op microsoft.com)
*Een herinstallatie doet ook altijd wonderen
*zien welke progs er allemaal opstarten sommige zijn gewoon overbodig ik denk aan een tray van quiktime ofzow (doe dit met het prog msconfig)

Toch lijkt me 256 mb geheugen erg weinig voor een p4 2.4GHz.

Hier staat nog een P3 866 Mhz in de hoek en die draait al jaren op 512 MB.

easy cleaner is ook een heel goed progje.
neemt je hele pc onderhanden en het is nog in het nederlands ook

Geplaatst door lamp

*bootvis (ik wil je dit wel geven het valt niet zomaar )

Bootvis gaat alleen werken als je windows xp hebt, als je onder een ander besturingssysteem werkt gaat dit niet werken

Geplaatst door Robbert1978

Bootvis gaat alleen werken als je windows xp hebt, als je onder een ander besturingssysteem werkt gaat dit niet werken

het leek hier mij om een xp pc te gaan aangezien hij een pentium 4 heeft en de meeste mensen nog altijd perinstalled kopen. Maarja bootvis gaat niet veel helpen als de pc trager is geworden alleen als de pc altijd al traag is geweest.

Geplaatst door Wim1960
Toch lijkt me 256 mb geheugen erg weinig voor een p4 2.4GHz.

Hier staat nog een P3 866 Mhz in de hoek en die draait al jaren op 512 MB.

? Wat heeft de processor te maken met ram ofzo:P

Wat je ook zou kunnen proberen, ga naar start - uitvoeren - msconfig

Ga daar naar tabblad opstarten.

Laat dit scherm open, ga naar

http://www.sysinfo.org/startuplist.php

en controlleer via deze site welke dingen die in je opstart procedure staan hieruit kunnen, dit kan heel wat schelen

Geplaatst door arre

? Wat heeft de processor te maken met ram ofzo:P

Heel veel, de snelheid van de pc is een samenspel tussen processor en ram (nog wel meer belangrijke factoren maargoed)

...
So...
Je kan een 100 mhtz processor perfect gebruiken met 1 GIG ram,
een 4 ghtz met 14 MB ram...
Het is de windows of whatever applicatie dat moeilijkheden veroorzaakt, maar je kan perfect een pc met 4 ghtz en 14 MB ram dos laten draaien hoor

zie mischien ook eens terwijl de pc draait hoeveel ram hij nodig heeft normaal ligt dit onder de 200 mb.
bij taakbeheer dit kan je krijgen bij xp door alt control dell

Geplaatst door arre
...
So...
Het is de windows of whatever applicatie dat moeilijkheden veroorzaakt, maar je kan perfect een pc met 4 ghtz en 14 MB ram dos laten draaien hoor

Dit hoor je mij niet zeggen, maar bijvoorbeeld een Pentium 700 mhz met 512 mb geheugen zal beter of net zo goed draaien dan een pentium 800 mhz met maar 128 mb. Beetje afhankelijk met wat je ermee doet natuurlijk maargoed

Geplaatst door arre
...
So...
Je hebt helemaal gelijk, het kan allemaal. Maar in een Porsche zit nu eenmaal ook geen motor met een inhoud van 800 cc. Zo heb ik ook nog nooit een Alto met een 2,8 liter turbo motor gezien En een ketting schijnt ook nog steeds net zo sterk te zijn als de zwakste schakel.

jonges toch:P
De snelheid van de windows heeft natuurlijk te maken met vanalles meer:)
Ook grafische kaart etc...
Ik zeg gewoon dat die apparatuur goed samen kan werken, en dat op een OS versie (dos bv) je geen prestatie verschil zal zien tussen 800mtz en 14 - 256 RAM)

zo ist het maar net
Idd
Juist

Problemen met voila mss?!! :D lol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan