Pc Warm (denk ik) en klapt uit bij hoog gebruik.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragomyth

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2011
Berichten
7
ik heb het probleem dat mijn pc uit klapt echt alsof de stekker er uit word getrokken.
ik heb zo'n gevoel dat het door warmte komt maar i.v.m. dat ik er niet veel over kan vinden op het internet vraag ik het hier even. er is vast iemand die er een idee bij heeft.

Het uitklappen van Pc gebeurt (vooral) als ik aan het gamen ben. dus daarom denk ik aan warmte.
Voor mij Videokaart heb ik MSI Afterburner om de Kaart op +/- 58°C te houden kan wel eens oplopen tot 65 maar nooit hoger.

Pc specs:

Moederbord: Foxconn A7GM-S
Processor: AMD Phenom 9950 Quad-Core Processor 2.60 GHz
6 GB ram
Videokaart: GeForce GTX 275
Voeding: 700W van Ezcool
Besturing: Windows 7 Ultimate 32 bit

ik heb op Pc Wizard gekeken en daar kreeg ik kwa temp uit:

Processor Temperatuur : 42 °C
Moederbord Temperatuur : 43 °C
Power/Aux Temperatuur : 66 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C

GPU Diode : 56 °C

Harde Schijf Maxtor 6L200P0 : 34 °C
Harde Schijf SAMSUNG HD322HJ : 29 °C
Harde Schijf TOSHIBA USB 3.5"-HDD : 37 °C

dit is allemaal gemeten tijdens alleen internetten.
en ik persoonlijk denk dat het de Voeding is want hij loopt bij opstarten gelijk over de 60°C

Alvast Bedankt voor de hulp en moeite.
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,


Alles al eens stof vrij gemaakt? en kijk eens als je aan het gamen bent hoeveel de temp dan is.
 
Ow en niet te vergeten ik heb al de hele kast schoongemaakt nieuwe pasta ect ect zelf nieuwe fan geïnstalleerd .
ik heb nu 4 fans in totaal los van die van de videokaart(daar zitten er 2 op). dus eigenlijk 6 in totaal maar das logisch.
 
ik zal nu even Wow op starten (ja ik ben een wower) en de temp's door geven na 10 minuten vol draaien.
 
4 vraagjes

1. De koelpasta.. Weet je 100% zeker dat je het er GOED op hebt gedaan?
2. Welk onderdeel wordt te warm?
3. Wat is de efficientie van de voeding?*
4. Werkte hij voorheen wel goed?

*Tijdens opstarten van je computer kun je in je bios komen, waarschijnlijk staat er iets van H/W Monitor / Green Power, of iets in die richting.

Daar zal je een percentage vinden, schrijf dat eventjes op een papiertje :thumb:

Het zou namelijk kunnen zijn dat je voeding het niet aankan.
 
1: ja dat weet ik zeker :p
2: Dat is mijn vraag of iemand een idee heeft..
3: ik zal zo even kijken en opschrijven
4: ja hij werkte als een zonnetje sinds iets van 1 maand geleden begon hij moeilijk te doen en uit te vallen. alleen het word steeds vaker dus nu maak ik er wel een probleem van.

en de temp's nu met een tijdje spel draaien zijn:

Processor Temperatuur : 57 °C
Moederbord Temperatuur : 51 °C
Power/Aux Temperatuur : 69 °C
ACPI Thermal Zone : 40 °C
:
Processor : Thermal Diode
AMD Phenom X4 (Core 1) : 56.5 °C
AMD Phenom X4 (Core 2) : 56.5 °C
AMD Phenom X4 (Core 3) : 56.5 °C
AMD Phenom X4 (Core 4) : 56.5 °C
:
GPU Diode : 52 °C
:
Harde Schijf Maxtor 6L200P0 : 38 °C
Harde Schijf SAMSUNG HD322HJ : 32 °C
Harde Schijf TOSHIBA USB 3.5"-HDD : 41 °C
 
Raar dat je GPU Diode lager is als je hebt gespeeld?

Kijk maar eens bij H/W Monitor / Green Power en de temperaturen daar
 
daar heb ik een rede voor ik heb zoals in eerste verhaal een msi afterburner die zorgt dat me videokaart koeler blijft. die zet ik altijd aan, als ik ga gamen want die heb ik zo ingesteld dat de fans op de kaart hem op een stabiele lagere temp blijft. anders gaat hij tegen de 70 graden aan.

dit is het enige wat ik uit de bios haal kwa tempraturen.
zv4coy.jpg
 
Laatst bewerkt:
nee heb alleen fan speed geregeld bij MSI afterburner, dus alles staat nog default behalve een temp/fan speed setup.
o5p9wo.jpg
 
Hoi,

Dan hou ik het op de voeding die niet in orde is de temp kan het dus niet zijn:confused:
 
ok dus waarschijnlijk al wat ik zelf al dacht. maar tog bedankt voor je/jullie kijkje en als iemand een andere reden weet denkt te weten laat het me al te graag weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan