Pc warm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kakebeeke

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2004
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik regelmatig dat mijn scherm begint te trillen, er strepen op heb beeld komen en soms zelfs dat hij helemaal uitschakeld. Ik dacht eerst dat het iets softwarematigs was, maar het is zeer waarschijnlijk de temperatuur in de kast. Soms wordt hij heel erg heet terwijl bijna niks draait. Zelfs de kast voelt erg warm aan. Als ik hem dan open maak, dan hoor je gelijk de ventilator lager gaan. Ik heb al een keer de kast schoongezogen, maar dat heeft niet echt veel resultaat gehad. Enig idee waarom het zo warm kan worden terwijl er niet zo veel gebeurd en ten tweede hoe kan ik zorgen dat hij weer afkoelt?

Laatst bewerkt:
Op de processor, videokaart en bij de voeding ja. Verder zie ik geen fans.

OK, ik heb de kast nu alleen open, dus hij is niet meer zo warm. Vraag me af het dan nog wat zegt... zal is kijken...

Maar wat zijn de temperaturen? Heb je die al afgelezen?

Ik ben er achter gekomen dat volgens mij de ventilator van de voeding het niet altijd even goed doet. Als ik de stofzuiger er op zet dan doet hij het daarna weer even goed, maar hoe los ik dit probleem op? Kun je zelf dat allemaal vervangen? Is dat lastig met al die kabels? Wie kan me vertellen hoe ik dit oplos...

Laatst bewerkt:
Die ventilator van je voeding valt wel te vervangen, vaak is een 80 mm fan voldoende.
Je zult de voeding in zn geheel moeten demonteren en de kap erafhalen (je garantie vervalt bij het openmaken ..(als je nog garantie hebt))

Draadjes doorknippen en andere ventilator plaasten. Let wel op de richting van de uit te balazen lucht, je zal niet de eerste zijn waarbij de lucht door de voeding heen, in de kast blaast.(en daardoor weer hogere temps krijgt)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan