pc werkt erg traag bij opstarten outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

petra69

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Hallo,

Mijn notebook werkt erg traag als ik outlook opstart, en als ik naar de processor kijk zie ik dat ccapp.exe 99% van de cpu inbeslag neemt. weet iemand hier een oplossing voor?

Gr. P

Bedankt voor de link, maar is er ook nog een andere oplossing dan dit pakket aan te schaffen? Gr. P.

Welk pakket bedoel je?

Het programma ccapp.exe is een onderdeel van je virus scanner; Norton AntiVirus
Norton beschermt je pc tegen virussen, maar maakt hem ook een stuk langzamer als hij aan het scannen (op zoek naar virussen op je harde schijf) is.

Dat je scanner 'hard' aan het werk is als je outlook opend is wel logisch, hij controleerd op dat moment alle mail die binnen komt. Vrij normaal dus.

Dat begrijp ik, maar dat ik een downloadsnelheid van 10B/s heb vind ik wel wat weinig. Als ik mail prober binnen te halen loopt de cpu binne de kortste keren weer naar 100%. Met het pakket bedoel ik de verwijzing in de link Gr. P.

Zo'n pakket is echt onzin. Lost bijna niets op. Met zo'n online testje ed dat moet aan tonen dat jou pc langzaam is en slecht beveiligd. lees de site goed door en je ziet dat wat je als test reslutaat te zien krijg niet op jou pc slaat maar op een gemiddelde pc... nou ja, wat zij daar onder verstaan. En die 'Awards & Test Scores' vaak zijn die uit 2001 en 2002 (of nog ouder) en gaan helemaal niet over de huidige versie.

Je schrijft dat notebook traag werkt, maar nu is het opeens een langzame internet verbinding (waar zie je dat het maar 10b/s zou zijn?).

N.b. er is meestal niet een direct verband tussen een hoge cpu belasting en een trage internet verbinding. Gewoon surven gaat wel lekker snel (hoe snel dan)?
En van Norton is bekent dat het je email zeer straag maakt...
Welke windows versie gebruik je en heb je alle service packs geinstalleerd?

P.s. ik heb een 8MB lijn, maar mail binnen halen gaat nog steeds net zo snel/langzaam als een paar jaar geleden op een 0,5 MB lijntje... en ik gebruik geen norton.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan