PC werkt niet correct

Status
Niet open voor verdere reacties.

jurriensz

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2009
Hallo,

Ik heb al een hele tijd een groot probleem. Ik heb het gevoel dat mijn computer heel erg traag word. Ik heb moeite om op Youtube normale (360p) filmpjes te bekijken. Het geluid gaat wel goed alleen de video hapert heel erg. Ik praat dus over 360p filmpjes, geen HD. Ook heb ik moeite met het bekijken van films online. Meestal als ik even afmeld en dan weer opnieuw inlog kan ik voor een tijdje een filmpje normaal bekijken, maar naar een tijdje heb ik het gevoel dat ik het niet meer kan. Letop: dit zijn dingen die ik denk, hoeft dus niet waar te zijn.

Ik denk zelf dat het een hardware probleem is, heb net een paar weken Windows 7 opnieuw geinstalleerd en ik kamp nog steeds met dezelfde problemen. Mijn computer is redelijk oud ja, P4 Dual 3Ghz, maar dan moet ik toch normaal een 360p kunnen afspelen? Mijn CPU van de browser word namelijk ~60-100%

Wat ik zo apart vind is dat het opstarten gewoon snel gaat, alles loopt lekker soepel als ik dingen start, maar als het bij video's komt gaat het een beetje mis. Ik heb al een Malware scan gedaan, maar er kwam geen resultaat.

Specs:
CPU Type Intel Pentium 4, 3000 MHz (15 x 200)
CPU 1# Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 2992 Mhz
CPU 2# Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.00GHz, 2992 Mhz

ATI Radeon X1650 (RV535) Video kaart

Of denken jullie toch dat het beter is als ik terug ga naar Windows XP.

Groeten,

Hoeveel geheugen heb je? Bij minder dan 2 Gb heb je dit soort problemen, zeker met Vista en W7. Terug naar XP of meer geheugen erin is dan de oplossing.
En een pentium 4 is in zichzelf al wat beperkt voor W7.

Ron

Laatst bewerkt:
doe eens ctrl+alt+del en kijk waar taakbeheer mee bezig is????

Zoals ik al zei: De CPU van de browser is dan heel hoog. Kan oplopen tot 100%.
Qua geheugen, 4,13GB (1,50GB usable) door 32-bit neem ik aan.

Dat-ie 100% is had je al gezegd ja. Maar welk process eet die 100% op? Met 4,13 Gb aan boord en een 64bits windows gebruik je effectief 3,25 Gb; ruimschoots voldoende

Ron

Dat-ie 100% is had je al gezegd ja. Maar welk process eet die 100% op? Met 4,13 Gb aan boord en een 64bits windows gebruik je effectief 3,25 Gb; ruimschoots voldoende

Ron

Sorry, dan is het mijn fout. Ik bedoelde dat mijn browser zoveel eet. Wat ik ook gek vind is dat als ik me erop ga focussen niet hoger dan 20 word. Heel apart dus.
Maar als ik een 64-bit versie erop installeer is het wat beter? En kan ik ook wel 64-bit installeren op mijn computer? Bij somiggen spellen hapert die ook. Mensen zeggen dat het dan 'FPS lagg' is. Iemand enig idee?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan