Pc werkt niet, waarschijnlijk een virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Codhoogie

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2009
Hoi allemaal

ik zat Call of duty 4 te spelen en opeens liep hij vast en kwamen er allemaal van die rare witte hokjes op mijn scherm. Toen heb ik een aantal keer opstartherstel gedaan en toen werkte hij weer. Toen de volgende dag, vandaag dus, startte ik hem op maar kreeg ik een zwart scherm te zien met witte stipjes.
Sindsdien krijg ik hem niet meer aan de praat. Opstartherstel zegt dat het probleem niet automatisch op te lossen is.

Ik stuur dit bericht via mijn itouch omdat het niet meer kan met mijn pc.
Ik zou graag zo snel mogelijk een antwoord willen want ik wil het graag zo snel mogelijk oplossen

alvast bedankt!!

Dat is geen virus hoor................

Er kunnen een aantal oorzaken zijn:

- te hoge temperaturen, dus maak je pc kast open en ontstof voorzichtig alles, ook de fans van de processor en de videokaart

- kapotte voeding, kun je laten doormeten

- kapotte videokaart, kun je laten testen

Hier zou ik eens mee beginnen

Ik denk ook dat het een hitte probleem is. Dat verklaart ook de rare 'vlekken' op je beeldscherm. Waarom die niet meer aan wil is een raadsel, ik zal alles er eens uithalen inderdaad en even stofvrij maken. Je kunt je pc ook zonder videokaart opstarten om te zien of dat het probleem is.

Misschien is door de hitte je videokaart beschadigd geraakt en bij kapotte hardware (niet bij alle) weigert de pc op te starten. Je zult dit eerst moeten verwijderen/ vervangen.

Succes

Het is niet zo dat hij helemaal niet meer Wilt opstarten, maar als ik hem op start dan kan ik kiezen tussen Windows normaal starten of opstartherstel.

Bij opstartherstel krijg ik de melding dat het niet automatisch op te lossen is en kan ik het versturen naar Microsoft maar daar krijg ik ook geen oplossing van.

Bij normaal starten laadt hij wel met het normale scherm (met witte stippen op de achtergrond) maar daarna komt er een zwart scherm met dezelfde witte stippen en loopt hij vast.

Als het aan de stof ligt horen jullie het vanavond nog als het niet zo is laat ik dat ook nog even weten, maar hoe kan ik testen of het aan mijn video kaart ligt?
Ik heb geoforce 9800gt dual cards.
En het was ook zo dat hij tijdens het spelen opeens helemaal flipte dus ik weet niet of mijn videokaart dan opeens kapot kan gaan of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor de reacties want ik kom er echt niet uit alleen.

Groetjes.

Ik heb hem zo goed mogelijk ontstoft met de stof zuiger en een kwastje maar nog steeds hetzelfde probleem

er staat trouwens audio cable not connected en floppy disc fail terwijl er geen floppy in mijn pc zit en kabel van de boxen zit erin.

Wat zou ik nu kunnen proberen?

Groetjes

Ik dacht al dat het geen stof zou zijn.. Ik zou je videokaart er eens uithalen en opstarten zonder videokaart. als het goed is heb je een onboard video blokje op je moederbord. Je kunt hier je beeldschermstekker op aansluiten.

Heb je je kast al open staan met een grote fan ervoor? Zo kun je zien of het niet aan hitte ligt, hitte kan namelijk heel veel vervelende dingen veroorzaken.

Zo te horen ligt het sowieso aan hardware. Je zal dus verschillende onderdelen 1 voor 1 moeten uitsluiten, beginnend bij je videokaart.

Wat gebeurt er als je opstart in veilige modus? (nieuwsgierig, als dit wel lukt zou het niet aan hardware hoeven te liggen)

Het is ook wel handig als je wat screenshots plaatst van errors en situaties welke jij voor je ziet. Dat zal met je pc niet lukken denk ik, maar misschien lukt het om met een fotocamera of telefoon een foto te maken en die hier te uploaden? Dan is het wat makkelijker om in te beelden wat je ziet en welk probleem je hebt..

Succes

Oké ben ik weer. Ik heb geprobeerd hem op te starten door 1 van mijn videokaarten eruit te halen en nu doet hij het dus weer. Weliswaar met een videokaart minder maar goed genoeg voor nu.
In veilige modus kon ik hem trouwens wel opstarten. Dit deed ik door f8 in te dikke. Bij het opstarten.

Ieder geval bedankt allemaal die me hebben geholpen!

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan