pc werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcpmorc

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2005
hello

mijn pc doet heel maf als ik hem aan zet geeft hij een paar piepjes en strat op allen geeft hij geen beeld het licht niet aan mijn graviese kaart

morc

meschien heel simpel maar je kan het proberen :p
:
bij je beeldscherm zie je knopjes al je die indrukt kan er een controle cast koemn en die staat dan op danker. die maak je licht en voila , dara is je beeld

ja maar mijn beeldscherm geeft aan dat hij geen pc anstaat (doed hij door zijn lampje te laten knipperen)
en ik heb ook al een andere graviese kaart er in gestopt maar die werkt ook niet

pleas kan iemand me ff helpen

mzzl morc

Het kan ook zijn dat je monitor niet goed meer is, heb je in de buurt geen andere monitor die je kunt testen??

en het kan je geheugen zijn, dat dat stuk is. Maar dat zul je dan ook nog kunnen testen

De piepjes die je hoort hoeven niet te betekenen dat je monitor of videokaart kapot zijn.

Dit kan ook je geheugen zijn die niet meer werkt, dan krijg je namelijk ook geen beeld.

Door je eerste bericht neem ik aan dat je een andere monitor hebt geprobeert??? Zo niet, hoe weet je dan zo zeker dat het niet aan je grafische kaart ligt?

Verder weet je zeker dat je computer gewoon goed opstart (HDD activiteit) en dat niet alleen je fans draaien?

Als dat allemaal echt zo is kan ik niets anders verzinnen dan dat er misschien een pinnetje in je monitor connector is verbogen of een draadbreuk van de kabel...

Ow wat ik ben vergeten te vragen is of hij de hele tijd niets doet of dat je bij het opstarten wel de memory check etc. kunt zien.

Het kan namelijk ook liggen aan de refresh rate in windows. Of als je een grafische kaart hebt met TV-out dat hij standaard staat ingesteld op de TV uitgang. Je moet dan even opstarten met de TV aan en dan via de TV de instellingen weer terug zetten.

Is sowieso wel een leuke grap bij collega's/huisgenoten uit te halen, dat instellen van de TV-out als standaard monitor. Kan je ze goed gek mee krijgen ;)

oke maar ik heb getject met een ander beeldscherm en ook met een andere kaart

heey,

Ik heb toevallig een vriend geholpen, met denk ik hetzelfde probleem.

- Als je je pc aan zet draait je CPU cooler dan?
- Zitten je geheugen goed in de geheugenbankjes?

Je zou je geheugen ff moeten controleren of ze vast zitten.

Je zou ook kunnen proberen om je bios baterij eruit te halen(stroom eraf). Dan omgekeert weer op z'n plaats te doen. Stroom erop zetten. Stroom er weer afhalen en je bios baterij weer omkeren en goedom erin zetten. Zet nu je stroom er weer op. En kijk of ie t weer doet.

ja thx maar ik heb hem weg gebracht ik vond het niet zo vertrouwd om het zelf te doen maar mijn vader heeft hem opgehaalt dus ik weet niet wat het was

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan