Pc werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nl2ger

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Hallo

Ik heb onlangs een andere pc aangeschaft een AMD athlon 3000 met een 200GB sata hardeschijf. Nu heb ik 2 ide hardeschijven en 1 extra dvd brander erin gezet. Ik start de pc op en op het windowsscherm komt te staan Windows normaal starten dus ik druk op enter en vervolgens reset hij hem weer. Nu is het geval wel dat ik 1 van de overgezette schijven(ide) als c schijf van mijn vorige pc heeft gediend maar goed dat zou als slave moeten werken lijkt mij. De sata schijf heeft geen jumper dus dit zou na zoeken op een draadje moeten betekenen dat hij als single of master moet staan. Hij herkent overigens alle harde schijven wel maar hij zegt ook dat de sata controller als 3e controller staat hoe is dit te wijzigen of hoe kan ik dit het beste aanpakken. Want als ik de 2e IDE controller alleen aanzet met de sata erbij start hij wel op maar dan herkent hij de dvd recorders niet.

Wie kan mij hiermee helpen

Goedemorgen,

Welkom op helpmij,

Heb je in de bios een geen hd priority staan waar je de hd waar de os op staat als eerste zet.

Modag

Pc

Ik heb het 1 en al een beetje voorelkaar lag idd aan de boot priority maar goed nu herkent hij alle hardware en wil ik windows opnieuw installeren. Maar nu krijg je dat eerste blauwe laadscherm waar hij drivers laat en dan krijg je normaal het scherm om de installatie te doen. Maar nu komt hij daar niet en blijft hangen in het zwart scherm het is overigens we een 32bit versie maar dat maakt niks uit toch voor een 64bits processor??

Opgelost: Reden was dat er geen gelijke soorten geheugen in de pc zat

Laatst bewerkt:
dat heb ik ook gehad met een oude systeem waar ik aan heb gewerkt

1e optie is gewoon lang wachten hij komt vanzelf wel een keer maar langer dan 5 min zou het niet moeten duren

of de cd is niet goed meer dus een nieuwe xp cd halen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan