pc werkt traag bij utorent.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vilavoltaboy

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2002
Als ik het programma utorent aan heb staan met een downloadsnelheid van 100kbs, is de pc erg traag.
Het duurt 2 min voordat er een webbrowser (firefox) is geladen.
Outlook start na 2min op en kan de post niet binnen halen. De foutmelding is dat hij geen verbinding kan maken.

Hoe kan het dat bij een lage downloadsnelleheid van utorent de andere pagina's langzaam binnenkomen?
Hoe kan ik dit verhelpen?

De modem die ik heb is speed touch usb van alcatel ( versie 301.0.0.12) satus lampjes is altijd groen
provider is euronet.nl met een euronet pro adsl 6000/768kbit/s snelheid
gebruik geen router.
besturingssysteem is windows xp home edition met upgrate 2
Na een herinstalatie van een computerwinkel is het probleem gaan ontstaan.

De laatste versie van utorrent heeft mogelijk een probleem.... Mik het programma eraf, installeer Bitcomet, en de zaak loopt weer normaal... [ervaring!]

Ik gebruik zelf ook de laaste versie en herken deze problemen niet. Om dan direct maar een andere te moeten gebruiken is wel erg kort door de bocht.

Utorrent gebruik juist zeer weing geheugen en dat is juist prettig.

Hoe heb je de upload staan. Want buiten de Download is de upload nog veel belangrijker. Als je deze teveel ruimte geeft slipt je verbinding dicht.

Zelf heb ik 7000/1024 verbinding en beperk met utorrent beide dat de Download op 80 kbps staat en Upload 90 Kbps.

Ik zou dus eens hiermee gaan testen en begin gewoon laag en kijk of dit iets uitmaakt.
Kijk ook naar het aantal verbindingen die je tegelijk instelt.

Met utorrent kun je via een wizzard aangeven welke snelheid je hebt en kiest dan de beste waardes.

Kijk ook eens in de Event-Viewer van Windows XP of daar foutmelding in staan die hier mee te maken kunnen hebben.

Het kort door de bocht verklaard [daarom stond er ook "ervaring!"]: tot voor kort was ik zeer fanatiek gebruiker van utorrent vooral om de reden van gebruik van [weinig] resources... maar plotseling [na een update] kreeg ik dezelfde problemen: utorrent aan, geen internet, utorrent uit, volop internet..... hoe laag ik de down en up [belangrijker dan down] load ook instelde... utorrent blokkeerde de zooi........ Even uitgeschakeld en Bitcomet erop gezet en nu werkt alles weer perfect........... vandaar.....

Dat is inderdaad vreemd. Gebruik ook 1.6 versie en ik kan volop downloaden en uploaden op hoge snelheid en ook nog internetten en geen snelheidsproblemen met de PC.

Zo zie je maar elke PC doet weer anders. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan