pc wil na hre-installatie windows geen drivers installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistice

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2009
hallo,
ik heb voor mijn ouders de taak op mij genomen om onze bagger pc eens grondig onder handen te nemen. hier stond al minstens 7 jaar oude zooi op.
ik heb windows geinstalleerd, maar nu wil hij geen drivers meer installeren.
de muis werkt na het installeren van de enige driver die het wel deed (usb driver) ook al niet meer.
bij de setup voor het installeren van de andere drivers geeft hij een error.

doe ik iets verkeerd?? of komt het doordat de drivers op leeftijd zijn?

type pc: fujitsu siemens scaleo 600

Heel belangrijk, schone instal of over de oude windows heen?
Een clean instal is het beste wat je kan doen.
Drivers zijn er niet meer via de officiele site van fujitsu-siemens te vinden, je kan evt niet werkende hardware achterhalen met pcwizard en alle drivers apart binnenhalen.
Misschien dat het hier nog wel lukt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik kan de drivers zelf ook niet meer vinden op de site van fujitsu, maar heb de driver van de lan gevonden op de site van het moederbord. de muis werkt al weer wel na nog een her-installatie met een gewone windows dvd en geen reparatie cd.
ik heb echt alles geformatteerd, dus drivers terug halen is geen optie meer =( en dat is eigenlijk maar goed ook... want ik wil niet weten hoeveel virussen zich er in die pc hebben verzameld. ik was al lang blij dat mn vader had toegegeven dat hij wel eens een keertje een her-installatie kon gebruiken xD

morgen dus aan de gang met internet instellen en de video driver zoeken, maar die zijn niet zo moeilijk xD

de drivers heb ik gevonden en alles werkt weer... maar nu zit ik met een ander probleem.
ik heb voor de installatie de map profiles van thunderbird ge-backuped, maar hoe kan ik deze goed terug zetten??
mijn vader en moeder hadden mappen vol met mails. ik heb de backup al verschillende keren geprobeerd terug te zetten, maar de mappen willen niet terug komen... hoe doe ik dit??

op een externe hard disk.. waar ik alle backup bestanden op gezet heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan