pc wil na uurtje uit niet meer starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
chaintech moederbord, 256 mb geheugen, amd xp2000. In verband met problemen helemaal leeg gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Pc loopt bij herstarten vast in bios, blijft steken bij de memory check, maar dat heeft hij altijd al gedaan, spanning een minuut eraf en hij start weer door naar windows. Het ging allemaal goed vanmiddag, maar toen ik hem uurtje uit heb gehad heb ik hetzelfde probleem als waarom ik ben gaan formatteren, windows 98se slaat vast, blijft hangen op het opstartscherm dat stil gaat staan,bij herstart wil hij in veilige modus gaan starten maar loopt dan ook vast. Dit terwijl de pc vanmiddag als een zonnetje liep na de installatie, wel 20 keer opnieuw opgestart. Het lijkt mij iets te maken te hebben met koude start die hij niet wil uitvoeren. Pc heeft 4 jaar lang non stop aangestaan, met om de 3 dagen een herstart, nadat de pc dag uit stond kwam dit gebrek aan het licht. Ik kom ook met geen mogelijkheid in de bios, alt+f2, del, tab, dat staat aangegeven bij het opstarten, maar hij reageert er niet op en start gewoon door.

Geplaatst door SJJ
Al ander geheugen geprobeerd.?

Nee, wel geheugen eruit gehad en het batterijtje ook, maar dat mocht niet baten. Kan wel nieuw geheugen kopen maar straks is dat het niet, daarom mijn vraag of het bekend probleem is.

Misschien de bios even resetten?
Geheugen kun je testen.
Kan zonder windows, op een flop.

Geplaatst door ElineK
In verband met problemen helemaal leeg gehaald en opnieuw geïnstalleerd.
En heb je vóór het formateren ook de patitie(s) met FDISK verwijderd en vervolgens een nieuwe aangemaakt? Dat lijkt mij het beste om op die manier te gaan doen.
Geplaatst door ElineK

Pc loopt bij herstarten vast in bios, blijft steken bij de memory check, maar dat heeft hij altijd al gedaan,
Maar nu niet meer blijkbaar, dus toch geen overbodige luxe om eens een ander geheugenreepje te gaan kopen.

Dennis.

Draai even memtest van af diskette kun je zien of je geheugen geen problemen geeft.

ahum, ik wil niet moeilijk doen, maar er zit geen werkende diskette drive in, kan het niet vanaf cdrom?

geheugen is vervangen, precies hetzelfde probleem nog. Ik kan ook nog steeds niet in de bios komen. Als pc warm is (na 2 uur vast te hebben gestaan) start de pc wel op. Hij blijft hangen tijdens opstart van schone windows 98se.

Windows stap voor stap proberen op te starten, hij hangt nu op msmouse.vxd. Heb er nieuwe muis aan hangen (optisch) en daarvan brand gewoon het lampje.

Laatst bewerkt:
De bios resetten biedt ook geen oplossing?
(even een jumper verwijderen, staat wel in je mobo boekje).

Hallo

Lijkt mij ... volgens de foutmelding ... ja ... weerom een voedingsprobleem te zijn .

De extra warmte van een a.m.d. c.p.u. droogt de condensatoren uit die aanwezig zijn in de p.supply , die tot dergelijke eigenaardige fenomenen leidt....

Uiteraard draaien alle aanwezige ventilatoren soepel , en zijn alle aanwezige ventilatieopeningen stofvrij.

Dus ... zou persoonlijk eens een spare voeding , of een geleende voeding monteren in betrokken systeem .

Peter

pc is nu helemaal dood, hij piept alleen maar bij het opstarten, geen beeld meer, fans draaien. Ik heb 'm verkocht aan een knutselaar.

pc is nu helemaal dood, hij piept alleen maar bij het opstarten, geen beeld meer, fans draaien. Ik heb 'm verkocht aan een knutselaar.
Heb je je pc misschien verkocht aan VDK_P ?
Die weet er zo te lezen wel raad mee :p

De koper kwam niet opdagen, toen maar weer zitten knutselen en het geheugen in en uit gehaald, toen startte hij weer door naar windows maar bleef hij (zoals gewoonlijk) hangen op msmouse.vdx . Windows er opnieuw opgezet en toen deed hij het weer en nu de pc niet meer uitzetten, alleen rebooten kan, maar langer dan een paar minuten uit niet. Het blijft een wonderlijk ding. Volgens deskundige zou het irq adressen probleem kunnen zijn, maar ikzie geen problemen staan.

Als hij 'zoals gewoonlijk blijft hangen op msmouse.vdx' dan zou je beter dat probleem eens onder de loupe kunnen nemen.
Je formatteert wel errug gemakkelijk!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan