pc wil niet aan via aan/uit knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Ik heb hier een vreemd probleem.
Een acer pc werkt spontaan niet meer. PC ging uit en wil niet meer aan.
de voeding "vonkt" wel als je de netstekker er in steekt.
maar de pc reageert dus niet meer op de aan/uit knop.
echter verbind in de groene draad met de zwarte om de voeding aan te laten gaan dan werkt de pc volledig. En kan ik de pc ook via de aan/uit knop uit zetten (4 sec. inhouden)

Wie kent dit probleem?!? en heeft hier mogelijk een oplossing voor?

gr. Robbie32

hey robbie32

het kan zijn dat de bedrading van jou "front panel" per ongeluk los is gegaan van je moederbord. Op de handleiding van je moederbord kun je zien waar de bedrading aangesloten moet worden. als je die handleiding niet meer hebt, zoek dan op je moederbord het type nummer en tik dat in bij google, dan vind je hoogst waarschijnlijk ook wel een afbeelding van je moederbord met daarop aangewezen waar de aansluitingen van je frontpanel zitten op je moederbord. als het dan nog niet opgelost is, kun je het beste even naar de computer winkel gaan om te vragen wat er mis is. hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen.

-Lucas

Hoi Lucas,

Bedankt voor je reactie
echter in mijn vraag stelde ik al dat de aan/uit knop wel werkt om de pc uit te zetten als de pc eenmaal aan het draaien is.
Dus de bedrading (2 draden) is gewoon in tact. En dit is natuurlijk het eerste wat ik bekeken had.
echter doet zich nu een ander probleem voor , en dat is dat de pc niet meer opstart en dat alleen de ventilatoren op volle toeren blijven draaien. ben bang dat het mobo overleden is....

robbie32

Hoi robbie,

Dat is ook het enige wat ik me kan bedenken..maar goed een nieuw moederbord is opsig nooit mis toch ?

-Lucas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan