pc wil niet afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phyriphiry

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem en ben ook al een jaar op zoek naar een oplossing.

Ik ben eerst terecht gekomen bij een tooltje dat noemt "UPHClean" - unload profile hive Clean. Het probleem bij het blijven hangen bij afmelden gaat in feite over het feit dat je systeem het niet jouw (of een andere user profile) te unloaden.

Het probleem is nu dat dat uphclean tooltje (nog) niet klaar is voor Vista. Enkel voor XP. Maar op de websites (http://blogs.technet.com/uphclean) zegt MS dat ze al veel van dat tooltje hebben ingebouwd in Vista. Je kan dit zien door in de eventviewer te zoeken op gebeurtenis-id 1530. Na lang zoeken heb ik gevonden dat WinDefend niet goed afsluit. Maar als ik WinDefend afsluit voor ik de computer opstart, dan heb ik nog steeds het probleem... Dus, geen goeie piste.

Een tweede piste die ik geprobeerd heb is, was iets met Group Policies. Er staan nogal wat foutcodes in mijn event-logboeken over foute group policies, dus ik dacht : ik onderzoek dat eens. Daarvoor heb ik een tooltje gedownload VMIDiag (http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/topics/help/wmidiag.mspx). Als ik dat laat draaien vind ik zo'n 129 fouten terug... :( Vooral over het ontbreken van default trustee account...

Nu is mijn vraag: hebben jullie dat ook ? Kunnen we elkaar WMI-resultaatfiles hier eens posten en eens kijken of we een gemeenschappelijke fout kunnen vinden ?

Thx.

Peter.

Hoi, ik heb exact hetzelfde probleem en ben ook al een jaar op zoek naar een oplossing.

Ik ben eerst terecht gekomen bij een tooltje dat noemt "UPHClean" - unload profile hive Clean. Het probleem bij het blijven hangen bij afmelden gaat in feite over het feit dat je systeem het niet jouw (of een andere user profile) te unloaden.

Het probleem is nu dat dat uphclean tooltje (nog) niet klaar is voor Vista. Enkel voor XP. Maar op de websites (http://blogs.technet.com/uphclean) zegt MS dat ze al veel van dat tooltje hebben ingebouwd in Vista. Je kan dit zien door in de eventviewer te zoeken op gebeurtenis-id 1530. Na lang zoeken heb ik gevonden dat WinDefend niet goed afsluit. Maar als ik WinDefend afsluit voor ik de computer opstart, dan heb ik nog steeds het probleem... Dus, geen goeie piste.

Een tweede piste die ik geprobeerd heb is, was iets met Group Policies. Er staan nogal wat foutcodes in mijn event-logboeken over foute group policies, dus ik dacht : ik onderzoek dat eens. Daarvoor heb ik een tooltje gedownload VMIDiag (http://www.microsoft.com/technet/scriptcenter/topics/help/wmidiag.mspx). Als ik dat laat draaien vind ik zo'n 129 fouten terug... :( Vooral over het ontbreken van default trustee account...

Nu is mijn vraag: hebben jullie dat ook ? Kunnen we elkaar WMI-resultaatfiles hier eens posten en eens kijken of we een gemeenschappelijke fout kunnen vinden ?

Thx.

Peter.

werkt in jouw geval niet dat je opstart met de windows installatie-cd en dan je het command sfc /scannow gaat gebruiken?

Bij mijn acer is geen installatieCD bijgeleverd... Dat staat tegenwoordig ergens op een verborgen partitie van de harde schijf.

Ik heb wel rfc eens geprobeerd maar dit geeft geen fouten bij.

P

Bij mijn acer is geen installatieCD bijgeleverd... Dat staat tegenwoordig ergens op een verborgen partitie van de harde schijf.

Ik heb wel rfc eens geprobeerd maar dit geeft geen fouten bij.

P

oh ja, een acer heeft inderdaad geen meegeleverde installatie-cd's

ik kan ervan meespreken...
Heb je al eens met de acer dienst gebeld of een mailtje gestuurd?
ja, ik weet dat ze altijd gaan zeggen dat je eens opnieuw moet installeren maar vraag misschien ook eens of er echt geen mogenlijke andere oplossing is...

Heb je trouwens SP1 al geinstalleerd?
Je bios geupdated?(bij acer vond ik dit echt vrij gemakkelijk)

Installeren zal ik wel doen als hij niet meer opstart.

Voorlopig is het een ambetant probleem maar niet zodanig irritant dat ik wil herinstalleren. Op een bepaald moment zal er wel een fout optreden waardoor opstarten niet meer mogelijk wordt...

BIOS geupdate ? Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Op de acer site waar de drivers staan van mijn M1600, staat er geen bios... :confused:

Staat dat nog ergens anders dan ?

Installeren zal ik wel doen als hij niet meer opstart.

Voorlopig is het een ambetant probleem maar niet zodanig irritant dat ik wil herinstalleren. Op een bepaald moment zal er wel een fout optreden waardoor opstarten niet meer mogelijk wordt...

BIOS geupdate ? Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Op de acer site waar de drivers staan van mijn M1600, staat er geen bios... :confused:

Staat dat nog ergens anders dan ?

vraagje waarop ik nog geen antwoord heb gekregen:

-acer gecontacteerd??? :P
-sp1 geinstalleerd?

en ja, een nieuwe bios versie voor jouw systeem vind ik ook niet direct...
Kan je me wel eens de volledige naam geven van je systeem acer (aspire, extensa, ... ???) 1600

Acer inderdaad gecontacteerd. Zij verwijzen mij door naar en tool die enkel draait op XP: UPHClean. Verder aandringen van mijn kant heeft tot niets meer geleid.

SP1 : ja.

Volledige naam = Acer Aspire Desktop M1600.

Nope. En het is ook geen laptop, het is een vast toestel.
Vista was er van in het begin bijgeleverd (nov 2007). Bios dateert van aug 2007, zou dus ook vista compliant moeten zijn...

ah, vista stond er dus niet standaard op...

maar op xp werkte wel alles goed toch hé? of heb je dat nooit geprobeerd op die pc?
wat je dan nog zou kunnen proberen is je vista te herstellen met de installatie-cd die je dan hebt bijgeleverd gekregen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan