PC wil niet meer doorstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo, mijn in januari aangeschafte pc wou niet meer doorstarten, bleef de eerste keer bij het windowsteken-scherm hangen, heb vervolgens de pc gereset (resetknop) en daarna bleef deze tijdens het BIOSscreen hangen.
Nog es een keer gereset, maar nu de power van de voeding afgehaald, gestart (gebeurde uiteraard niets) power weer op de voeding gezet, opstarten, en daarna kwam ik in herstelmodus ...
Na herstelmodus de pc weer opgestart, en vervolgens krijg ik weer dat ie tijdens de BIOSscreen blijft hangen.
Tijdens al deze handelingen bleef de HDDactivityLED constant branden.
Nu heb ik intern 2 HDD's afgekoppeld van de spanning, en nu start de pc wél volledig door....

Is mijn voeding (nu al) aan het doodgaan?

Systeem staat in profiel ..

Het lijkt me niet dat het aan je voeding ligt, heb je de hdd's al eens in een ander systeem getest. misschien veroorzaken deze problemen.

de ene afgekoppelde komt uit mijn ouwe systeem vandaan (2 jaar oud) en de systeemschijf is zelfs nog ouder en geeft dmv SMART géén problemen aan
De ander afgekoppelde is een nwe 2TB model, deze geeft ook geen problemen aan ...

Gaat het wel om een b3 revisie moederbord? dit kan ik niet duidelijk krijgen uit je informatie.

Het gaat idd om dat moederbord ja

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan