PC wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
Berichten
403
De pc van mijn schoonvader wil op geen enkele manier meer opstarten. Van de ene op de andere dag.
Hij heeft Windows XP Pro op zijn pc staan en bij het opstarten komt er wel heel snel een foutmelding voorbij (iets van 000000000218 register bestandsfout of zoiets) en vervolgens krijgt hij de keuze uit een aantal opstartopties (zoals veilige modus) maar welke van deze opties hij ook kiest de pc start niet door en begint steeds weer opnieuw en eindigt met dit opstartscherm.
Op dit forum las ik dat de hersteloptie van XP wellicht een oplossing kan brengen, maar wanneer ik mijn XP cdrom in de pc staat daar nergens een optie voor Repair of Herstel. Ik kan alleen XP opnieuw installeren en verder niets.
Bij het opstarten via de cd komt er ook al vrij snel een melding dat je met F2 automatisch systeemherstel kunt doen. Is dit misschien een idee?
Wie kan ons helpen met dit probleem. Opnieuw installeren van XP heeft tot gevolg dat hij alle programma's en bestanden kwijt is dus dat liever niet...
Alvast heel erg bedankt!!!
 
Booten van CD

Gewwon doorgaan tot dat je de mogelijkheid krijgt om Windows te installeren. in het volgende scherm kun je kiezen voor de R van repair.

Eric.

P.S. Windows zelf een kans geven via [F2] is nooit weg.
 
Exacte foutmelding

Helaas is de exacte foutmelding niet te lezen, gaat heel erg snel...
 
Automatisch opstarten uit zetten

Rechts op deze computer klikken en naar eigenschappen, dan opstart en herstel instellingen en automatisch opstarten uit zetten.

Eric.
 
Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt ipv een zwart scherm en een reboot. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdesk.

(deze bedoel je toch?)
 
reactie

Maar.......... de pc kan niet opstarten!!!!!!!!
Dus aan die tips heb ik toch niets!!!
 
Sorry foutje

Wat zijn ze toch dom bij helpmij.

Maar heb je dat van repair al geprobeerd. In herstel console kun je wel wat terug zetten, maar je zult wel geen backup hebben ben ik bang.

Sorry voor ons slechte antwoord.

Eric.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan