PC wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenkyy

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Berichten
36
Hallo iedereen,

Sinds vanmiddag krijg ik mijn PC niet meer aan de praat.
Al enkele dagen was ´´hij´´ al erg traag en dat werd steeds erger. (Terwijl er weinig programma's openstonden). Misschien door een ernstig virus wat nu op school heerst en via USB sticks verspreid wordt.
Maar nu wil hij niet meer opstarten. Eerst krijg ik het blauwe Dell logo, en daarna het ''zoekbalkje van Vista'' wat vervolgens minutenlang blijft lopen, waarna een Blue Screen verschijnt. Ik heb al geprobeerd om op te starten via de DVD. Dan krijg ik weer een zoekbalkje en krijg ik alleen een zwart scherm. Ook bij veilige modus loopt de PC vast.

Ik vraag me af of het aan een virus ligt of aan mijn hardware. Maar iniedergeval wil ik de bestanden op mijn harde schijf behouden. Die kan ik natuurlijk alleen kopiëren als Windows gestart heeft.

Heeft iemand een idee, hoe ik dit moet aanpakken?

Bedankt.

Groeten Frank.
 
Krijg je een foutcode? Kun je via boot een sytem herstel doen?
 
Inmiddels heb ik een kastje aangeschaft bij de Media Markt, waar ik de harde schijf ik kan zetten, en zo via USB op een andere PC bekijken.

Maar nu ik hem heb aangesloten op de oude (XP) machine. Krijg ik maar 1 schijf te zien: ''RECOVERY'' van 9,99 GB.

De schijf was (al bij levering) in 2 delen gesplitst. C:/ en Recovery. Zou de inhoud van mijn harde schijf dan verdwenen zijn?! Of kan ik daar niet meer bij omdat er een wachtwoord op mijn Vista PC stond.
(Dat vreemde verhaal vertelde de Mediamarkt-man tegen me, dat als er een gebruikerswachtwoord op stond, je niet bij de gegevens kan komen?)
 
ik denk dat je bootsector van de harde schijf naar de knoppen is.
Zou je de foutcode van je bluescreen is kunnen geven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan