Pc wil niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Sinds vorige week wil van de ene op de andere dag mijn desktop niet meer opstarten.

Als ik hem aanzet gaat ie wel starten en lampje hdd brandt ook maar er is geen waarneembare actie. Na een min of 10 gaat PC ok weer vanzelf uit..

Nu zit ie met een KVM switch aangesloten en even de andere PC gestart en daar doet alles het wel.

Dus dacht aan vidideokaart. Neef deze even in een andere PC gestopt en gewoon beeld, is het dus ook niet,

Wie heeft er nog ideeen om het system nog aan de praat te krijgen ?
Is een P4 3200 met 1 MB RAM XP Pro Sp3.

Ok niet de nieuwste maar ja als ik met een paar simpele handelingen nog aan de praat te krijgen is dan hou ik hem denk ik nog een jaar.

Anders wordt het toch maar een nieuwe budget PC.
Hopelijk kan mij HDD (die nog geen jaar oud is 320 GM) dan wel over als 2e schijf en hopelijk ook uitleesbaar.

hmm je krijgt dus helemaal geen beeld.... en het ligt niet aan je videokaart of monitor...(ik neem aan dat je de kvm-switch er al even tussenuit hebt gehaald)

ik ben bang dat als het bovenstaande waar is het een vrij ernstig probleem betreft. probeer die hd eens in je werkende pc. alhoewel, nee dat kan het ook niet zijn, dan zou je wel beeld hebben, hmm... ik zou de moederborden verwisselen (ben een pc knutselfreack) maarja dat ben ik dan.. anders zou ik het ook niet weten, de voeding misschien?

@scorpionX

Bedankt voor je reacite. Nee volgens mij is het de HDD ook niet. Dat heb ik een jr geleden gehad maar dan krijg je wel beeld en een melding dat er geen sys partitie is oid.

Dus ja vrees voor moederbord.

Ik ben geen knutselaar dus vrees ik het ergste.

Ik wacht nog een paar reacties af (wat de een niet weet weet misschien de ander..) en dan zal ik moeten beslissen...

Hoi !

Alles van mobo loskoppelen, alleen processor + koeler laten zitten, systeemspeakertje laten zitten, opstarten d.m.v. kort doorverbinden van de 2 pinnen waar normaliter de opstartknop mee verbonden is.

Hoor je bios-beeps ?

Zo nee, 95 % kans dat je mobo defect is.

Ik woon in Capelle en wil er met alle genoegen a.s. week even naar kijken; wie weet is het toch nog eenvoudig op te lossen.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry

Nee ik hoor geen enkel geluid.
Als ik je antwoord dan goed begrijp dan is het vrijwel zeker mobo stuk ?

Ben zelf geen techneut.
Stel je aanbod zeer op prijs (zit ook in de regio Rdam) maar er moet dan wel een reeele kans van slagen zijn.

gr Snarf

Hallo

Persoonlijk zou ik de "elco 's" rond de c.p.u. eens controleren op bol staan .

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom/merk/typenr motherboard .

Of ...

Post eens een paar duidelijke foto's van deze .

Peter

Hoi !

Tja, geen beeps....

Waarschijnlijk dus mobo-failure, of een voedings-probleem.

Voor een 100 % zekere diagnose moet ik de PC toch even zien.

Greetz,

Harry.

@Harry

Vreesde ik al.
Vwb voeding PC begint wel te draaien (ven e.d.) en a/u lampje ook.

Als je er zin in hebt hou ik me aanbevolen. Misschien overweeg ik toch een nieuwe erbij maar dan is deze nog wel te gebruiken als back-up.

Wat kost een moederbord eigenlijk ? al gauw toch E 150 oid ? Wat je moet dan misschien ook weer ander srt geheugen (mobo is Asus pP4P800S 865PE chipset volgens mij DDR geheugen...)

Bovendien moet er een andere ven in want een stofzuiger maakt nog minder lawaai.

Dus af te vragen of het e moeite waard is. Verneem graag je visie.

Gr Snarf..

Hoi !

Socket 478-bordje kan ik nieuw voor zo'n 40 euri's en second-hand voor hooguit 25 euri's wel regelen.

De moeite waard....da's aan jou te beslissen, maar persoonlijk zou ik een P4 3.2 altijd repareren.

Verkopen kun je altijd nog, mocht je tot een nieuwe besluiten, de koasten krijg je er m.i. nog wel uit.

Greetz,

Harry.

Met hulp van Harry heel veel wijzer geworden.
Was dus veel an de hand, koeling zat niet mer goed, bracket op 1 plaats gescheurd/afgebroken.

Niets meer mee te doen dus.

Maar Harry heeft me voor weinig geld aan een andere gehlpen en kan mijn kast en andere zaken gebruiken om een ander te helpen.

Klasse !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan