PC wil niet meer slapen

• Onderwerp starter Onderwerp starter jhv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jhv

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Hallo allemaal. Door omstandigheden heb ik me genoodzaakt gezien XPP opnieuw te installeren. Alles werkt weer soepel op één ding na. De PC wil niet meer slapen en de hibernation functie werkt ook niet meer. Kan de machine alleen maar óf volledig afsluiten óf resetten. Het is geen ramp uiteraard, maar weet iemand hoe je de hibernation functie kunt herstellen?

Doe dit om slaapstand aan te zetten: Configuratiescherm (klassieke weergave), Energiebeheer, tabblad Slaapstand, aanvinken: Slaapstand inschakelen.

Suc6

Na de laatste herinstallatie van XP is de tab "sleep" (slaapstand) van het toneel verdwenen. We hebben dezelfde CD gebruikt als voorheen dus we begrijpen nog niet wat er precies gebeurd kan zijn. Het is helemaal geen ramp, maar we vinden het toch wel plezierig als alles 100% werkt. Het ziet er naar uit dat het systeem (ditmaal) geen slaapstand toestaat. Maar we gaan door met de speurtocht! Groetend,

John

Kan je me zeggen of dit wel werkt?:

Start, Uitvoeren, typ daar:

%windir%\system32\rundll32.exe PowrProf.dll, SetSuspendState

Suc6:thumb:

hallo

mijn eigen ervaring(en ook van iemand anders een topic een tijdje terug waar ik geholpen heb) is wanneer nog niet alle drivers op orde zijn dat je dan ook geen slaapstandfunctie hebt.
nu zie ik dat je xp opnieuw gezet hebt.
dus kijk eens in apparaatbeheer of je nog een uitroepteken oid hebt staan

De PC slaapt weer met dit verschil dat de "sleep" knop op het toetsenbord niet meer werkt m.a.w. overbodig is geworden. Ik blijf verder zoeken hoe de hibernation functie weer in werking gesteld kan worden want die heeft altijd prima gewerkt op dezelfde compu. Hartelijk dank voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan