PC wil niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter G4M3R
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

G4M3R

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 dec 2005
Ik had een keer de processor uit mijn pc gehaald. Uiteraard alles van de stroom gehaald etc. Toen ik de processor weer netjes had teruggedaan wilde de pc niet meer opstarten, terwijl ik voordat ik de processor eruit had gehaald nog wel opstarte en goed deed. Hij geeft geen kik meer, de fan's draaien nog gewoon maar het scherm staat op stand by en het lijkt alsof hij in het begin wel werkt (busy lampje brandt ook) maar na een paar seconden doet hij niks meer maar draaien de fans gewoon door. Wat moet ik doen!!!!??? ik wordt gek zonder pc :(.

Specificaties: Intel P4 1.6 GHz Nvidia Geforce FX 5200 256 Mb 384 Mb ram 40 Gb Harde schijf

[waarom heb je de processor verwijderd??]

goede vraag :p k wilde kijke of ik hem kon vervangen door en snellere, ik weet wel een beetje van hardware. Ik ga sowieso al een snellere kopen maar het zou wel fijn zijn als hij het nog wel even doet

Wat doet de reden van het eruit halen van de processor ertoe?

Controleer alle aansluitingen grondig. Niet alleen van de processor maar ook van het geheugen, de harde schijven/cdroms enzovoorts. Heb je de extra stekker van de voeding (vier aansluitingen) wel aangesloten (niet altijd aanwezig).

Ja ik heb voor zover mogelijk alles gecontroleerd, alleen het vervelende is dat er veel draden in de weg liggen maar alles voor de rest is alles ok

Ik heb alles weer goed vastegemaakt zoals het moest

Geplaatst door G4M3R
Ja ik heb voor zover mogelijk alles gecontroleerd, alleen het vervelende is dat er veel draden in de weg liggen maar alles voor de rest is alles ok

Misschien wat kabetljes door elkaar gehaald? Met stroom etc.

Nee ik had alleen het draadje van de koeler losgemaakt en daarna weer aangesloten zoals het moest maar ik bedoel meer van dat er allerlei goed aangesloten (:p ;) )draadjes liggen

Ik heb alles gecontroleerd en geprobeerd, ik heb opgestrart met kabel naar harde schijf zonder en alles gecontroleerd maar het werkt nog steeds niet

Misschien overbodig... maar zit die CPU wel weer goed in z'n socket [hendeltje helemaal omhoog, even duwen, hendeltje weer omlaag].... soms zit het in piepkleine dingetjes......

het is nog steeds niet gelukt om de pc weer te laten draaien. Ik heb al van alles geprobeerd :(

Heb je misschien je moederbord beschadigd met het loshalen van de koeler?

het lijkt me heel erg onwaarschijnlijk want ik heb het moederbord niet geraakt en erop gelet het niet te raken

Ik kan je alleen nog aanraden om een ander moederbord te proberen dan weet je in ieder geval dat het wel/niet daar aan ligt, en...

* als je een videokaart op het moederbord hebt deze te proberen

* kijk of het geheugen goed er in zit

* je harde schijf kabel nog stevig in het slot zit en in de schijf

* check alle jumpers op het moederbord via de gebruiksaanwijzing of deze juist zitten, geef even je type mb door....

ik heb daarnet alles uit elkaar gehaald alles gecontroleerd maar ik weet zkr dat alle hardware het doet want videokaart is nieuw geheugen is ook nieuw dvd-cd ook nieuw en als ik het kabeltje van het scherm dan geeft hij zegt hij niet van connect cable dus dan moet het moederbord het wel doen. Jumpers heb ik anders ingezet en toen weer normaal maar het werkt nog steeds niet :mad: :(

Toch denk ik dat het aan je mb ligt, kijk nog eens goed naar de jumpers en probeer anders eens een ander bord zal je zien dat je pc het weer doet

ik zal kijke of het gaat werken, k heb nog wel een ander moeder bord liggen :) gelukkig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan