PC wil niet opstarten na eerdere foutmelding cap7134.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

overwijk

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2007
Berichten
39
Op 8 augustus was ik een online game aan het spelen, tegelijkertijd had ik Media player aan voor achtergrondmuziek (zoals zo vaak). Ineens werd ik er uitgesmeten, een blauw stopscherm.

Ik heb een rapportje laten maken, deze geeft aan dat ik SmartVision (met arabische tekens erachter) moet updaten en dat cap7134.sys de storing veroorzaakt. Afijn, daarna is de pc instabiel geworden en constant weer wordt genoemde oorzaak aangevoerd!

Instabiel in de zin, dat ik regelmatig in een aantal programma's actief kon zijn, zoals Outlook, Word en "gewone Internetpagina's", maar daarna toch steeds weer het stopscherm kreeg. Vooral in een online game (Runescape) werd ik er heel snel uitgegooid.
Soms ook trouwens deed de pc het direct en kon ik uren alles doen, incl. Runescape!

Ook opvallend is, dat je soms 4, 5, 6 maal achtereen een stopscherm kreeg, dat ineens erna de pc stabiel was en als gezegd uren allerlei toepassingen probleemloos doorstond.

Cap7134.sys werd volgens het Microsoft-rapport gebruikt door -wat ik heb- de Medion TV-Tuner7134, deze heb ik uitgeschakeld en het apparaat later zelfs geheel van mijn pc verwijderd.

Ook dat gaf niets, de meldingen bleven komen. Ik heb diverse virusscans het systeem laten doorzoeken, heb gedefragmenteerd, de schijf met CHKDSK langsgelopen, maar de stopscherms bleven komen.

Helaas is de zaak geëscaleerd. De pc start niet meer op. Ik krijg een zwart scherm met in witte letters vijf opties, maar welke ik ook probeer (veilige modus, windows normaal starten, laatst bekende configuratie etc.), direct ná het aanklikken van de gekozen optie verschijnt meteen een stopscherm met de melding "Windows is afgelsoten om een probleem te voorkomen" of zoiets.

Je ziet dat hij bijv. bij de optie Veilige modus nog wel een bepaald pad tracht op te sraten, maar ergens bij het laden van de drivers gaat het mis, althans zo lijkt het als ik kijk hoe de pc tracht op te starten (tekst onderin het scherm, hoewel dat zeer snel gaat).

De eerste weken zat ik te denken aan problemen met mijn videokaart (GeForce 4-serie met 8AGP, 256MB), ik heb ook de nieuwste driver geherinstalleerd, maar ook dat werd niets.
Nu echter zijn de problemen dus niet te overzien en heb ik dringend jullie hulp nodig om verder te komen, ÁLS dat nog kan tenminste.

Ik heb een Medion pc, 2.66gHz, 1GB geheugen, 120GB harde schijf etc.
 
Mikeo,

hartelijk dank, ik ga je adviezen uitproberen.

Heb je enig idee wat de oorzaak kan zijn van de problemen?
 
ik denk zoals je aangaf dat de boel crasht op Cap7134.sys.

Je kan proberen om deze te verwijderen van je systeem. Omdat je PC niet meer wil starten zou de snelste mannier zijn de harddisk even in een andere systeem te hangen en dan via de windows verkenner het bestand te verwijderen. Maar of dat gaat lukken blijft afwachten.

een repair zou op zich de beste mannier zijn aagezien hij dan de boel probeert te herstellen. Maar success is altijd afwachten of hij het daarna wel gaat doen.

Het vreemde is namelijk dat hij in de veilige mode wel zou moeten starten als het een driver probleem is. Hij gebruikt dan namelijk standaard drivers maar mogelijk probeert hij toch ook Cap7134.sys te laden.
 
fouten in besturingssysteem? Geen toegang tot Mijn documenten!!!!

Na continue stopschermen met daarbij de melding dat SmartVision en cap7134.sys de mogelijke oorzaak waren, gaf op zeker moment de pc er de brui aan in die zin, dat deze zich niet langer liet opstarten.

Welke optie ik ook koos (veilige modus, windows normaal starten etc.), direct na de opdracht en het laden van wat drivers komt er direct een stopscherm (Windows is afgesloten om verdere schade te voorkomen).

Een behulpzame collega heeft met aanwzijingen van jullie gisteravond de pc via een opstart-cd aan de praat gekregen, heeft een chkdsk gedaan en deze wijst uit dat er "fouten op het volume" zijn.

Na het starten echter opnieuw acuut het blauwe scherm, kortom er is iets flink loos met het oorspronkelijke besturingssysteem XP!!!

Hoe kan ik eventueel de fouten (weet dus niet welke, dat zegt CHKDSK niet) kan reparenen???

Afijn, hij heeft naast de niet goed werkende XP nog apart hiervan opneiuw XP geinstalleerd (ook om geen bestanden kwijt te raken), verder nog geen drivers enzo, maar deze XP werkt dus goed!

Wat wel een heel groot probleem is, dat de nu geinstalleerde XP geen toegang biedt tot de map Mijn documenten op C, de map waarin ik mijn muziek, digitale foto's en wat Word-bestanden heb staan.
Een deel ervan had ik gebackupd, een groot deel echter helaas niet!!!

Deze melding verschijnt: C:\Documents and Settings\...\Mijn documenten is niet toegankelijk. Toegang geweigerd.

Wat we ook hebben geprobeerd, we komen de map niet binnen, m.a.w. wie oh wie kan ons helpen aan de oplossing om wel toegang tot deze bestanden te krijgen, zodat we die nog kunnen zekerstellen???

dat zijn dus mijn 2 vragen:
1) hoe reapeer ik de fouten op het volume onder het systeem dat herhaaldelijk crasht?;
2) hoe kom ik bij de niet toegankelijke bestanden?

Oh ja, ik heb gisteravond AVG de C-schijf laten checken, dit programma vond geen threats, enkel wat tracking-items.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan