PC wil niet opstarten, Waarschijnlijk is het de harde schijf :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

strukel

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2007
Ik besloot vandaag om mijn pc eens goed stofvrij te maken. Alle onderdelen eruit gehaald en alles grondig schoon gemaakt.

Hij starte daarna weer normaal op, maar hij herkende maar 2gb geheugen ipv van de 4gb die ik heb. RAM zat er niet goed in. Na ik dat gefixt had zette ik mijn pc terug, maar dat ging per ongeluk hard. Niet dat ik hem liet vallen, maar ik zette hem gewoon te hard op de grond

Daarna wou die niet meer opstarten. Van alles geprobeerd, alle kabeltjes en onderdelen gecheckt. Het duurt even voordat hij naar het bootscherm komt, dan blijft er lang staan. "Detecting IDE drivers" , Als hij voorbij het bootscherm is lijkt het of die de OS niet kan laden.

Als ik me pc opstart zonder de harde schijf erin gaat hij wel gewoon snel door het bootscherm heen. Dus ik ben er vrijwel zeker aan dat het de harde schijf is

Volgens mij draait de hele harde schijf niet eens. Hij word wel warm, maar maakt geen geluid of iets.

Nu ben ik bang dat mijn harde schijf kapot is. Wat ik natuurlijk niet hoop, zijn er nog dingen die ik kan proberen?

mvg

strukel

Hallo,

Het kan goed dat de hardeschijf kapot is, wat je nog kan testen is hem aan een andere pc aansluiten dit dus al slave aansluiten als het een IDE schijf is. Misschien dat hij hem dan nog herkend maar als hij helemaal niet meer draait vrees ik het ergste namelijk.

Hallo,

Het kan goed dat de hardeschijf kapot is, wat je nog kan testen is hem aan een andere pc aansluiten dit dus al slave aansluiten als het een IDE schijf is. Misschien dat hij hem dan nog herkend maar als hij helemaal niet meer draait vrees ik het ergste namelijk.

het is een SATA schijf van 1TB. En heb nog ff de bios gecheckt. Daar word die ook niet herkent.

Oke dan zou ik hem nog proberen aan te sluiten als je die mogelijkheid hebt aan een andere pc aan te sluiten en kijken wat hij daar doet.
Het kan zijn dat de kop vastgelopen is wat je kan doen is een klap er op geven met je vlakke hand. Lijk me sterk dat het helpt omdat het een vrij nieuwe schijf is namelijk

Einde verhaal nu

Ik ging het nog een keer proberen, maar de vlammen sloegen eruit na 5min :(

Dus het word alsnog een nieuwe schijf

Toch bedankt voor de hulp

Hm oke dat is niet best nee.
Hoe oud is je hardeschijf? en wat voor merk is het want dan zit er misschien nog wel garantie op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan