pc wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hhasan

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
hallo;

ik zit met groot problem, namelijk ik wilde mijn pc opstarten maar hij deed niks.
Voeding is wel goed want ventilatoren draaien (12 volt) en ik heb alle conectie kabels losgegooid en dan gaat cd-rom ook open (5 volt).
Als alles aangesloten is dan draaien allen ventilatoren en ik hoor dat harde schijf ook wil opkomen maar na twee sec stopt het weer.
Cd-rom gaat niet open Brander ook niet en diskette werk ook niet .
Bios kom ik ook niet in.
Ik heb wel alle conectie kabels losgegooid en alle printkaarten uitgehaald behalve video kaart maar dan doet die ok niks.
Ventilator op de videokaart draait niet (ik weet niet of die constant moet draaien.)

Alvast bedankt

Ventilator op de videokaart draait niet (ik weet niet of die constant moet draaien.)
Normaal hoort een fan op de videokaart te draaien.
Maakt deze eens voorzichtig schoon.

ventilator schoon gemaakt en die begon heeeel langzaam draaientoen heb ik hem beetje ingedrukt en nu draait die beetje sneler maar nog niet snel genoeg denk ik.Hij draait langzaam en het lijkt dat die wordt vastgehouden door iets.Geprobeerd met vingers draaien en voel ik niks.

Heb je de fan van de videokaart afgehaald met schoon maken?
Als ie eraf is, kan je een druppeltje naaimachine olie op het asje doen.
Deze zit achter het stickertje.
Een druppeltje erop doen en voorzichtig met je vinger de fan rond draaien.
Dit om de olie meteen een beetje te verdelen.
Stickertje weer erop doen en probern of het helpt.
Mocht dit helpen, het is maar een tijdelijke oplossing.
Beter is om een nieuwe fan aan te schaffen.

Uiteraard als dit het probleem van het opstarten oplost.:)

ik heb een druppel olie opgedaan en die fan draait nu goed maar problem is nog niet opgelost want pc wil nog niet starten.

kijk eens of een bios reset wil helpen.
kijk eens in je handleiding van het moederbord naar de CMOS clear jumper.(Bios reset)

Zit die niet op jou moederbord dan kan je de batterij eruit halen en deze voor een minuut of tien eraf laten.
Let op dat de stroomkabel(220v) uit het stopcontact is.!!
En zorg dat je statisch ontladen bent.
Dit doe je door ff een onbeschilderde verwarmingspijp aan te raken.

Hallo

Zoals ik het lees , werkt alles korrekt gedurende enkele sec. en dan stopt de korrekte werking .

C.d. r.o.m. lezers werkt korrekt open/close ....

Dit slechts gedurende een poosje....

Als het zootje ermee ophoudt , kun je dan nog steeds de c.d. lezers openen/sluiten ???

Gezien de summiere uitleg , verdenk ik de voeding hoor .

Eventueel eens omruilen d.m.v. geleend exemplaar.

Of eens uitmeten d.m.v. multimeter.

Peter

Bios reset helpt ook niet( ik heb batterij uitgehaald)

Nee, voeding is het niet want ventilators draaien goed, en die werken op 12volt.
Wat betreft cd roms die werken niet, maar als ik data kabels loshaal dan gaan ze wel open en dicht en dat werkt op 5volt dus voeding is wel goed denk ik.
zelf dacht ik eerste videokaart defect. nu denk ik moederbord,processor of interne geheugen

Hallo

Mits loshalen i.d.e. flatcables de oplossing is , is het eerstvolgende te onderzoeken logischerwijs het motherboard ....

Krijgt deze nog alle voorziene voedingsspanningen???

p.s.: voor de voledigheid ....

C.d. romlezers en harde schijven hebben meestal ...

+ 5V voor de elektronika en +12 V voor de sturing nodig.

Dus beide voedingsspanningen zijn nodig.

Uiteraard zijn alle flatcables korrekt aangesloten ..???

p.s.: is dit probleem zomaar opeens opgetreden ???

Peter

Nieuwe Voeding

Ik had het probleem dat nix het meer deed:rolleyes: ..
Dat lag aan de voeding.. Nieuwe voeding kast gekocht.. en het draaide weer prima..!:thumb:

Lars

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan