pc wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nemor

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2004
Hoi,

Ik wou laatst mijn pc opstarten en toen kreeg ik een foutmelding. Die foutmelding gaf aan dat het ergens in system32/system of zo zat en dat ik de installatie cd van xp er in moest doen en dan op r drukken voor repareren maar dan gebeurt er niks. Als ik opnieuw wil installeren geeft ie aan dat waarscheinlijk de map mijn documenten word gewist. En net in die map staat een hoop informatie dat ik niet kwijt wil. Nu had ik nog een ubuntu live cd liggen en heb die gebruikt om bij mijn bestanden te komen maar die zie ik niet. Nu kan ik wel via ubuntu live op internet om jullie om hulpt te vragen?

Oke ik heb gedaan zoals het leesvoer mij vertelde. Nu kom ik al wel verder maar als het eenmaal opgestart is dan krijg ik alleen een blauw scherm. Ik kan wel op ctrl+alt+del drukke en krijg het taakbalk scherm maar ik krijg geen start balk of iets dergelijk dus kan nog niet bij mijn bestanden komen. Hoe kna ik dit oplosse?

Doe eens bij ctrl-alt-delete (taakbeheer), en dan links boven bij "bestand" klikken op "Nieuwe taak" en dan invoeren: explorer.exe [enter]

Als het goed is, heb je dan je taakbalk en icons weer terug.
Maar.... bij een net-geinstalleerde versie windows (zoals de debug hem afleverd) heb je maar 1 icon op je buroblad: de prullenbak.

Krijg je wel een start-menu?

bedankt voor de tip ik ga die nog even uitproberen. zal je hopelijk snel het antwoord geven via xp :rolleyes:

toen ik bij uitvoeren explorer.exe intypte kreeg ikd e volgende fout melding:
windows kan het bestand explorer niet vinden. controleer of uu de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. klik als u een bestand wilt zoeken op knop start en daarna zoeken.

toen dacht ik als ik nu config in typ kijken wat er gebeurt. Ik kreeg daarna de vraag waarme ik het wil openen. Het gekozen voor internet explorer en jheb toen bij werkbalken de adresbalk aangezet. via die manier kon ik op de c:\ schijf komen. Ik heb daarvan mijn bestanden nu gebackupt.

Alleen als ik de d:\schijf wil openen waar ook informatie op staat wat ik wil bewaren krijg ik het bericht: de d:\ schijf is nog niet geformateerd wilt u nu formateren ja of nee? Ik kies dus voor nee want ik wil nog de bestanden die er op staan maar kan ik er nog wel bij komen?

Ik zou nu kiezen voor een format van de C schijf, en daarna een her-installatie van windows.
Je hebt immers een backup.

Let wel op dat windows van de partitie grootte afblijft.
Als het meezit, heb je na herinstallatie weer een werkende C:\ en D:\.

ik heb het ook

hoi ik heb het zelfde probleem. en het gebeurt bij mij als ik de stroom van de computer uit zet.dan zegt hij ''het volgende bestand kan niet worden gevonden of is beschadigd druk R om het te repareren c:/windows/system32/system'' en ik zoek zelf ook een oplossing.
:rolleyes:

Oke tot zover hartstikke dank voor de hulp maar.. .Ik heb c partitie geformateerd en windows opnieuw geinstalled. Dat ging allemaal goed, alles draait nu ook weer perfect. Alleen ik zit nu nog steeds met het zelfde probleem dat als ik de d:\ partitie (schijf) wil openen dat ik dan een venster krijg met: Deze schijf is nog niet geformateerd wilt u deze nu formateren; ja of nee. Dat wil ik dus niet ik wil gewoon eerst bij mijn bestanden komen en dan wil het best formateren. Alleen bij de installatie van windows wist hij ook niet of de schijf fat32 of ntfs (als ik goed heb) het vermelde zoiets als deze partitie indeling is onbekend. Is het nu nog wel mogelijk om bij de bestanden te komen?

In dat geval heb je een beschadiging op je harddisk.
Je kunt een poging wagen hem te recoveren met Pc Inspector File Recovery. (freeware).
Lukt dat ook n iet, dan wordt het erg lastig.

Als het je C: schijf was kon je via dos met fdisk /mbr wat uitrichten.
Maar met de D: wil dat niet.
Is D: een partitie of een 2e harddisk?

Nemor zei:
Oke tot zover hartstikke dank voor de hulp maar.. .Ik heb c partitie geformateerd en windows opnieuw geinstalled. Dat ging allemaal goed, alles draait nu ook weer perfect. Alleen ik zit nu nog steeds met het zelfde probleem dat als ik de d:\ partitie (schijf) wil openen dat ik dan een venster krijg met: Deze schijf is nog niet geformateerd wilt u deze nu formateren; ja of nee. Dat wil ik dus niet ik wil gewoon eerst bij mijn bestanden komen en dan wil het best formateren. Alleen bij de installatie van windows wist hij ook niet of de schijf fat32 of ntfs (als ik goed heb) het vermelde zoiets als deze partitie indeling is onbekend. Is het nu nog wel mogelijk om bij de bestanden te komen?

Probeer het eens hiermee.

ik heb het progamma pc inspector file recovery gebruikt maar zonder positief resultaat.

Het progamma wat lange pier mij aanraad, testdisk, snap ik niet goed hoe ik moet gebruiken?

TestDisk laten analyseren, geeft hij aan welke partities erop staan, naar die foute partitie gaan, dan wordt er aangeven wat er fout aan is, dan kun je hem met write herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan