pc wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

emperor86

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Berichten
15
Heey ik zoek hulp want mijn pc start niet meer goed op..
mijn pc starte altijd goed op, echt altijd, totdat ik een keer het progammaatje Glary Utilities (gratis versie 2.4.0.158) downloaden, had er veel plezier mee alles werkte eraan maar toen zag ik de mogelijkheid > GEHEUGEN OPTIMALISEREN < en ik ging het proberen...
(heel dom natuurlijk als je er niks van begrijpt) er stond een balk waar je op aan kon geven hoeveel geheugen je vrij wou maken (van de 1023 mb) en ik deed de helft....
nu staat er bij dat progamma zelf > 55% (557 mb van de 1024 mb )vrij < sinds toen start de computer niet meer op en blijft hij hangen bij het opstarten.. meestal doet hij het na 1 keer resetten maar soms ook helemaal niet dan zit ik een kwartier opnieuw op te starten voor hij het doet...

(Systeemherstel werkte niet)
(op het programma vond ik ook niks om het terug te draaien, weet ook niet waar ik moet zoeken)

Help a.u.b :(
 
Laatst bewerkt:
Heb je al eens geprobeerd in safemode op te starten en dan gewoon het programma deïnstalleren.
 
Je kan die actie toch gewoon weer uitvoeren in dat programma, maar in plaats van 557mb vul je weer 1023mb. Lijkt mij tenminste.
 
Je zegt zelf dat je niet weet waar zoeken om het terug te draaien.
Vandaar ga in safe mode en deïnstalleer het gewoon. Nadien kan je het altijd terug installeren.
Maar koop gewoon extra geheugen voor je pc dan ben je veel beter af.
 
Link naar gratis back-up
Link Naar BART PE

Lijkt me raar dat je niet in safe mode kan deinstalleren, dan is je Windows wel echt geraakt. Maar een BART PE CD-rom aan met back-up programma. Links staan bovenaan, alles is gratis en werkt perfect.

Dan kan je van een CD-rom booten en een back-up maken en je Windows opnieuw installeren. Trouwens 1024 aan geheugen is echt voldoende voor XP, Maar een PC heeft zijn beperkingen en als je veel installeert en afhaald vraag je om problemen.


Raad je aan van een clean install te doen. Als je wil spelen met software, installeer dan een Virtuele PC omgeving... als het dan fout loopt is er niets aan de hand.
Microsoft Virtuele PC 2007 is gratis!!
 
het lukte wel om het programma te deinstalleren maar vervolgens deed hij het nog niet goed, ik ga nu je 2e oplossing proberen al snap ik er niet veel van :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan