pc wil niet opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

janmetdepet01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Berichten
3
Hoi,
De pc van mijn dochtertje heeft de geest gegeven. Het was de laatste tijd al een raar geval...alvorens de pc op te starten moest ik eerst de pc van stroom voorzien gedurende een 10tal minuten. Pas dan kon ik de pc opstarten. Uiteindelijk wil hij helemaal niet meer opstarten.
Als ik effe verder kijk dan zie ik het ventilatortje van de cpu draaien (draait nu tevens altijd) en ook de ventilator van de voeding.
Heeft iemand een idee wat er kapot zou kunnen zijn? Cpu? Voeding?
Alvast bedankt voor jullie hulp,

Herman
 
Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

Je maakt me nieuwschierig hoe doe je dat 10 minuten stroom geven en dan opstarten.
De fan's gaan draaien maar hoor je ook enig geluid uit de hd .
Krijg zo het idee dat het je voeding is.
 
Hoi,
Vooreerst bedankt voor jullie snelle reacties :thumb: .
Wat ik bedoel met stroomgeven is gewoonweg er voor zorgen dat de pc stroom heeft (achteraan aan de voeding staat een 1/0 knopje).
Ik hoor inderdaad totaal geen geluid van de harddisk...enkel zie ik het ventilatortje draaien.
Bij het drukken op de AAN/UIT knop vooraan op de pc , gebeurt er totaal niets.

Herman
 
Hoi,

Ja ik blijf het toch op de voeding houden iemand of zelf nog een voeding om te proberen?
 
Een paardemiddel wat vaak effect geeft:

Terwijl de stroom op de voeding staat, de 20 of 24 pins voeding uit het moederbord trekken en er weer op zetten. Start de PC dan wel op?

Inderdaad, wat de rest ook al zegt, ik gok ook voor de voeding.
 
:thumb: Probleem is opgelost...heb de voeding vervangen. Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan