pc wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

joy30

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Berichten
47
Ik heb een probleempje met het starten van de pc, gisteravond heb ik de computer afgesloten duurde wel iets langer maar het ging.

Nu vanochtend wilde ik de pc weer aanzetten en geeft deze de volgende melding

c:\windows\system32\config\system

en dan staat er bij u kunt proberen dit bestand te repareren door windows setup te starten vanaf de cd-rom met installatiebestanden en kies dan R

Maar hij doet helemaal niets meer?

Heeft er iemand een idee?
 
Moederbord batterij eruit en dan na een minuut of 5 terugplaatsen en weer opstarten.
 
nog niet opgelost?

nu ben ik al verder gekomen, nu vraagt de pc starten vanaf de pc klik op toets, dat doe ik maar toch kom ik weer in het scherm van windows kan niet worden gestart omdat c:\windows\sysytem32\confif\system beschadigd is

iemand een andere oplossing voor mij?
 
Advies:
ik heb zeer recentelijk hetzelfde probleempje gehad met een van mijn pc's. (Ontstond toen ik met geheugenreepjes aan het switchen was en na een nieuwe opstart de boodschap "nieuwe hardware aangetroffen", doorklikte zonder nieuwe hardware te willen configureren.
Bij een opstart daarna kreeg ik dezelfde exact dezelfde booschap als jij hierboven typte). Ik heb toen die pagina van MS gevonden en de adviezen opgevolgd, maar ergens op 3/4 van de toelichting ging het mis. Ik was het toen zo zat dat ik de Windows CD gepakt heb en de machine heb geformateerd. (Voor het eerst in 2 jaar trouwens........)

Nadeel: was een heleboel werk.
Voordeel: de machine is nu weer als een "schone maagd".

Gelukkig maakte ik al maandelijks een backup op een andere partitie dus de format kostte mij alleen een heleboel tijd en slechts minimaal dataverlies. (Laatste backup van alle data was pas 14 dagen oud)

Samengevat : volg de door Microsoft geadviseerde stappen, maar gaat het ergens mis, stop er dan mee en bespaar jezelf een heleboel ergernis en formateer de C: schijf.
 
Tijdens opstarten via F8(regelmatig indrukken)al geprobeerd en dan Laats goed werkende.?
 
Als je de schijf in een andere pc erbij kunt hangen, kun je config bestanden gebruiken uit een restore point van die schijf, deze staan in system volume information/restore "met een getal erachter",pr "met een nummer erachter"/ snapshot.

Deze kopieëren in de map c:\windows\system32\config onder dezelfde naam, van belang is system en software.

Of op deze manier;

http://support.microsoft.com/kb/307545/nl
 
de F8 truuk zoals hierboven genoemd, inclusief alle restore / herstelopties, had IK al geprobeerd voordat ik naar die lange / mooie Microsoft tutorial ging. Niets hielp / werkte.......
Aangezien het mijn "hoofdpc" betrof (waarop ik overigens nu weer dit bericht typ) mag je dus concluderen dat de format, gevolgd door een complete herinstallatie van al m'n software (kostte mij dus 2 volle dagen -> inclusief het updaten en tweaken van alle soft- en hardware) nu weer prima de luxe draait.............. :D
 
Laatst bewerkt:
Pasja zei:
de F8 truuk zoals hierboven genoemd, inclusief alle restore / herstelopties, had IK al geprobeerd voordat ik naar die lange / mooie Microsoft tutorial ging. Niets hielp / werkte.......
Aangezien het mijn "hoofdpc" betrof (waarop ik overigens nu weer dit bericht typ) mag je dus concluderen dat de format, gevolgd door een complete herinstallatie van al m'n software (kostte mij dus 2 volle dagen -> inclusief het updaten en tweaken van alle soft- en hardware) nu weer prima de luxe draait.............. :D

Is ook het slimste ,Als TS zijn data gered heeft:D
 
Pasja zei:
de F8 truuk zoals hierboven genoemd, inclusief alle restore / herstelopties, had IK al geprobeerd voordat ik naar die lange / mooie Microsoft tutorial ging. Niets hielp / werkte.......
Aangezien het mijn "hoofdpc" betrof (waarop ik overigens nu weer dit bericht typ) mag je dus concluderen dat de format, gevolgd door een complete herinstallatie van al m'n software (kostte mij dus 2 volle dagen -> inclusief het updaten en tweaken van alle soft- en hardware) nu weer prima de luxe draait.............. :D

Als de config map is beschadigd, althans de inhoud hiervan en dan nog het systeem register in her bijzonder, zal de F8 truuk, laatste configuratie en veilige modus ook niet werken, helaas.

Maar waarom makkelijk als het ook moeilijk kan.:D :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan