pc wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

briardje

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2006
Berichten
37
Hallo,

Ik heb (weer eens) een probleempje.
Het volgende.
Een collega van mij wilde een nieuwe pc hebben, die ik voor hem in elkaar gezet heb.
Z'n oude spullen heb ik gehouden. Ik wilde deze een beetje upgraden.
Nu ik alles weer in elkaar heb zitten wil deze niet meer starten.
Alles draait, maar toch krijg ik geen beeld. Erger nog er gebeurd helemaal niks.
Nu heb ik ondertussen al een grafische kaart erin gezet (omdat deze een on board heeft), ik heb het geheugen al verwisseld alsook de cpu.
Niks helpt.
Wat mij wel op valt dat ik 1, het scherm niet kan uitzetten, er blijft een oranje lampje branden, 2, Trek ik de kabel uit de vga kaart, wordt het lampje groen en krijg ik 'geen signaal".
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Hoi,
Een collega van mij wilde een nieuwe pc hebben, die ik voor hem in elkaar gezet heb.
Z'n oude spullen heb ik gehouden. Ik wilde deze een beetje upgraden.
Wát heb je nu vernieuwd??? Je hebt een nieuwe pc in elkaar gezet maar de oude spullen behouden? Dat rijmt niet met mekaar eerlijk gezegd snap ik er niks van.
 
Laatst bewerkt:
kun je ook wat meer details geven over welke videokaart je hebt gegeven en vooral op welke interface(apg,pci of pci-e). het kan zijn dat je video nog via de vorige kaart loopt heb je hem daarop al geprobeerd? geef ook even uitgebreid informatie over ieder ander onderdeel!
 
Ok,
Van begin af aan.
Ik heb een nieuwe pc voor een collega in elkaar gezet. Deze werkt.
Daar het niets mocht kosten, heb ik in z'n oude kas alles nieuw gekocht.
Ik had dus een moederbord 775, DDR ram en cpu over.
Ik weet dat alles werkte, allen was hij veel te langzaam geworden.
Nu heb ik met dat moederbord en cpu weer een pc in elkaar gezet, met nieuwe hdd en dvd-rw.
Echter wil deze niet op starten. Hij doet helemaal niks. Ik heb dus al getest met een andere cpu, een dual core E6300 ipv de de Pentium 4, ik heb al ander geheugen getest en omdat er onboard vga op zit, ook een andere vga kaart.
Hij vertikt het echter om op te starten. het beeld blijft zwart. Niets gebeurd.
 
En als je de Vga kaart er weer uit haaks?
Het lijkt me de videokaart als alle andere onderdelen gewoon lijken te werken, maar kun je alle details over je pc bekendmaken? Dan kan ik er even over nadenken.
 
Heb je wel een nieuwe voeding gebruikt of zit de oude er nog in? Is het geheugen compatibel met het Mobo dat je er hebt ingezet? Kun je ook niet in het Bios komen? Neem aan dat er wel een nieuwe CMOS-batterij in zit? Want dit klink als een Bios probleem. Wat bedoel je met helemaal niks,draaien ook de fans niet?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Alles is nieuw, behalve moederbord en cpu.
Ram is dezelfde als er in zat toen die nog werkte.
In het bios geraak ik dus niet. Hij doet helemaal niks.
Verder draaien wel de fan's en de hdd
Moederbord Gigabyte 865G
cpu Pentuim 4 en Dual core E6300
ram 1x 512 og 2x 256 DDR
vga on board of via Nvidia 5200
Batterij???? Nog niet omgeruild
 
Ok,

Ik heb juist het batterijtje uit mijn eigen pc gehaald.
Helaas, helpt dus niks.:(
 
je hebt wel door dat, je op dit moederbord geen intel core 2 duo kan plaatsen?
 
Ja, heb ik ondertussen:rolleyes:
Maar met de Pentium 4 die er in zat wil het ook niet lukken:(
 
als je alle componenten weer terugzet zoals ze waren? ik zal allereerst aan het geheugen te denken
 
Ze zitten nu zo als ze waren.
Echter ook als ik het ander geheugen erin zet gebeurd er niets.
 
je weet zeker dat alle kabels(zeker de ATX kabel van voeding) heel goed vastzitten?
 
:eek::eek::eek:
Ik weet niet hoe en wat, maar toen ik gisteren mijn laatste antwoord aan het schrijven was, heb ik de pc gewoon aan laten staan.
Toen ik een half uur later ging kijken was die plots aan.
Alleen het opnieuw installeren van XP gaat zeeeeeeeeeeeer traag.
Als ik geluk heb kom ik zover dat in de schijf ga formatteren. Dan zie ik echter alleen voor een half uur lang de balk, maar verder gebeurd er niks.
Ik heb ook al een paar keer geprobeerd om de installatie opnieuw te starten.
Af en toe blijft die al hangen bij het blauwe scherm waar links boven windows xp staat.
Dus zeer traag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan