Pc wilt niet meer aangaan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrMagic

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2006
Ik heb een pc overgenomen en hem werkend gezien. Nu heb ik er wat hardware uitgehaald en vervangen. Alles weer dicht en knop indrukken om te starten maar helaas. Het lampje op het moederbord brand wel maar pc start totaal niet. Iemand een idee?
Moederbord is Asus P4TE.
\
Mvg. Aart

weet je zeker dan je het stekkertje van de aan en uit knop er in hebt gedaan? kan je ook vertellen wat je allemaal veranderd/vervangen hebt?

Hallo Mrmagic,

Wellicht is het handig als je erbij vermeld welke hardware je er uit hebt gehaald en hebt vervangen.

Ik heb het stekkertje van de aan en uit knop niet veranderd in het begin maar later alle mogelijke aansluitingen gedaan. Handleiding erbij gahaald waar het snoertje aangesloten moest worden etc.
De hardware die ik eruit heb gehaald was een video kaart, geluidskaart, firewire kaart en netwerkkaart. De geluidskaart heb ik er later weer in geplaatst en een andere videokaart ook een andere netwerkkaart.

Bedankt voor jullie reacties en hulp!!

Hoe ziet je systeem er nu uit dan qua hardware?
Welke:
Videokaart
Processor
Geheugen

en dan vooral: welk merk voeding en hoeveel Watt?

Ook wanneer ik alles weer terug zet zoals het was, toen hij het nog deed, werkt het niet.
Groene lampje brand wel op het moederbord als de spanning erop komt. Heb ook geprobeerd ander kabeltje te gebruiken om aan en uit te zetten maar ook niks.
Ik heb vaker pcs uit elkaar gehaald en weer in elkaar en die deden het allemaal behalve deze. Het is net of ik iets over het hoofd zie maar heb geen idee wat, alles nagelopen qua aansluitingen.

ik vermoed dat je voeding je nieuwe videokaart niet trekt. hoeveel watt is je power supply unit, wat voor processor heb je, en wat voor videokaart/geluidskaart/usbkaart etc etc?

-edit:- excuses, dat vroeg mrmusic ook al, zat niet helemaal op te letten -/edit-

Laatst bewerkt:
Ja maar als het systeem het voorheen wel deed met alle hardware die er nu ook weer inzit moet dat toch geen probleem meer geven?
Voeding: Neolec 300 watt
Videokaart: Matrox G45+MVTA32DBI
Geluidskaart: Sound Blaster Audigy EAX
Processor: Intel p4 2,4 ghz
Moederbord: Asus P4T-E

Laatst bewerkt:
Maar er zit nu toch allemaal nieuwe hardware in. Tenminste, daar gaat je vraag over....

Ik had er andere hardware ingedaan.
Ander videokaart en netwerk kaart maar nu alles weer terug er ingedaan wat er in het begin inzat dus toen ik m kocht.

en doet ie het nu wel dan? zo ja ligt het dus aan je voeding. 300W is ook niet veel...

nee hij doet nog steeds helemaal niks. alleen groen ledje op het moederbord brand meer niet

en je weet dus ook echt 100% zeker dat je alles correct hebt aangesloten? van voeding tot processor tot mobo?

als dat het niet is is er waarschijnlijk wat stuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan